Nowy gracz na rynku kawiarni. Czy jest dla niego miejsce?

Autor: Gazeta Wyborcza 13 października 2016 10:37

W ciągu trzech lat kanadyjska sieć Second Cup planuje otworzyć w Polsce 80 lokali w dużych i średnich miastach. Pierwszy w Poznaniu, kolejne w Warszawie i Gdańsku. Czy na rynku znajdzie się miejsce dla nowego gracza?

Second Cup jest największą kanadyjską siecią kawiarni, która rozwija się na całym świecie. Pod tym szyldem funkcjonuje obecnie prawie 500 lokali, z czego 325 w Kanadzie.

Perspektywę pojawienia się nowej konkurencji komentuje w „Gazecie Wyborczej” Andrzej Jackiewicz, dyrektor zarządzający Costa Coffee Polska: – Rynek powoli się nasyca, ale wciąż jest miejsce dla nowych podmiotów – zarówno dużych, sieciowych graczy, jak i niezależnych kawiarni. Jeśli porównamy wskaźnik markowych kawiarni przypadających na milion mieszkańców, to w Europie jest on dwukrotnie wyższy niż w Polsce i wynosi 25 – mówi Jackiewicz. Jego firma szacuje, że w 2015 roku polski rynek kawiarniany będzie wart ok. 500 mln zł.

Więcej w „Gazecie Wyborczej”

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,37

  • Min

    9,59

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9434

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.