Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Nutella, karpie i crocsy, czyli o co bijemy się w supermarkecie

Autor: newsweek.pl 30 stycznia 2018 09:56

Nutella, karpie i crocsy, czyli o co bijemy się w supermarkecie Fot. Shutterstock.com

Sklep staje się areną walki, a przecenione produkty – bezcennym łupem. Niedawno we Francji klienci bili się o Nutellę. W Polsce wojują o buty czy karpie. – Możemy doszukiwać się wielu źródeł takich zachowań – mówi „Newsweekowi" dr Katarzyna Sekścińska z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Wyjaśnia, że zakup niektórych produktów pozwala nam stać się częścią grupy społecznej, do której chcemy należeć. Dlatego jesteśmy w stanie czekać godzinami na otwarcie sklepu lub wdawać się w słowne potyczki z innymi klientami.

Do licznych awantur i zamieszek doszło we francuskich supermarketach, po tym jak cenę popularnego kremu obniżono o 70 procent. Klienci w całej Francji przepychają się, szamoczą i walczą ze sobą, aby zdobyć słoiki z popularnym produktem. Walki o przecenione produkty nie są polską specjalnością, ale mamy i swoje "na koncie".

Ponad 720 tys. wyświetleń na YouTube zebrał dwuminutowy filmik nagrany w Krakowie, na którym kobieta i mężczyzna spierają się, kto pierwszy sięgnął po ostatniego w sklepie robota kuchennego. Sprzeczka przeradza się w szamotaninę, a jej uczestnicy próbując wyrywać sobie pudełko z robotem, lądują na podłodze. 

W historii polskiego Internetu zapisały się też wojny o wigilijnego karpia czy o buty marki Crosc. 

Jak wskazuje dr Katarzyna Sekścińska, samo słowo „promocja” wyzwala u klientów emocje. – Boimy się, że nie zdążymy przed jej końcem, a przecież trafił nam się „los na loterii”. Dziś możemy kupić taniej coś, co jutro będzie droższe. Pozornie taki zakup wydaje się zwykle doskonałym pomysłem, jednak w rzeczywistości promocyjne zakupy nierzadko nie są wcale najlepszą decyzją. Pod wpływem impulsu zapłacimy za coś, co jest nam niepotrzebne – mówi ekspertka.

Impuls często dotyczy luksusowych produktów, które w wyniku promocji stają się osiągalne. Przypisujemy im szczególne, symboliczne znaczenie o wiele większe od tego, które mają w rzeczywistości - czytamy na Newsweek.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,43

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.