Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

O 11 proc. spadła liczba transakcji bankomatowych

Autor: wnp.pl 9 marca 2016 11:28

W ubiegłym roku już więcej niż jedną czwartą operacji bankowych przeprowadzono za pomocą aplikacji mobilnych. Udział takich transakcji wzrósł dwukrotnie w ciągu dwóch lat. Z drugiej strony o 11 proc. spadła liczba transakcji bankomatowych – wynika z raportu „Lojalność klientów banków detalicznych” firmy doradczej Bain & Company.

W Polsce 28 proc. spośród wszystkich transakcji odbywa się za pośrednictwem bankowości mobilnej. Interakcje online, czyli dokonywane poprzez przeglądarkę internetową stanowią natomiast prawie połowę ze wszystkich operacji. W efekcie aż 7 na 10 interakcji dokonywanych jest za pośrednictwem internetu.

-Preferencje klientów i presja kosztowa – a trzeba pamiętać, że utrzymanie sieci placówek stanowi około połowy kosztów – powinny dalej napędzać rozwój kanału mobilnego – mówi Kazimierz Stańczak, Senior Advisor w Bain & Company.

W przeciwieństwie do bankowości internetowej, interakcje realizowane poprzez tradycyjne kanały dostępu stanowią dużo mniejszy odsetek wszystkich operacji. W przypadku wizyt w placówkach jest to 5 proc., z kolei transakcje dokonywane przez infolinię to zaledwie 1 proc. Częstotliwość korzystania z bankomatów też znacząco spada, ze względu na udokumentowany statystycznie przez NBP trend spadku znaczenia płatności gotówkowych na rzecz bezgotówkowych.

Raport Bain & Company dokumentuje też, że większość klientów banków tradycyjnych korzysta jednocześnie z wielu kanałów bankowych – czyli tzw. omnikanałowości. Aż 55 proc. osób, które odwiedziły placówkę banku, używało również bankowości mobilnej, kanałów online lub infolinii. Wzrost w porównaniu z 2013 rokiem wynosi aż 7 proc. Z drugiej strony wyniki badania wskazują na wyraźny podział osób, które poszukują informacji o produktach bankowych. 36 proc. konsumentów używa do tego celu wyłącznie kanałów cyfrowych, natomiast 38 proc. korzysta tylko z kanałów tradycyjnych. Ponad połowa spośród wszystkich ankietowanych ogranicza się tylko do jednego kanału.

Badanie „Lojalność klientów banków detalicznych” objęło ponad 115 tys. osób w 17 krajach. W Polsce ankiety wypełniło 7 122 klientów największych polskich banków.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,49

  • Śr

    7,32

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.