Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Obecnie nie ma w Polsce przepisów, które regulują wymagania dotyczące monitoringu w sklepach

Autor: www.dlahandlu.pl 30 maja 2014 09:47

- W chwili obecnej nie istnieją szczegółowe przepisy prawa które regulowałyby wymagania dotyczące monitoringu wizyjnego w przestrzeniach takich jak sklepy. Szczególnie niekorzystny, w ocenie Rzecznika Praw Obywatelskich, jest brak gwarancji ochrony prywatności jednostki w tym kontekście. Jednak nałożenie na podmioty prywatne, jakimi są właściciele sklepów, obowiązków związanych z instalacją monitoringu jest możliwe tylko w ustawie - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Mirosław Wróblewski, Dyrektor Zespołu Prawa Konstytucyjnego.

- W obecnym stanie prawnym klientom przysługują środki ochrony prawnej jedynie w wypadku publikacji ich wizerunku utrwalonego przez kamerę monitoringu. Na przestrzeni ostatnich 5 lat Rzecznik Praw Obywatelskich podjął liczne próby zwrócenia uwagi właściwych organów na konieczność podjęcia prac legislacyjnych w odniesieniu do monitoringu wizyjnego. W chwili obecnej w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych trwają prace nad ustawą o monitoringu wizyjnym. Jednak obecnie klienci mogą protestować jedynie wybierając zakupy w sklepie nie monitorującym ich zachowań. Inaczej sytuacja będzie się kształtować jeśli baza z nagraniami będzie zawierać dane osobowe (np. imię, nazwisko adres). Wtedy taka baza będzie musiała spełnić wymagania wynikające z ustawy o ochronie danych osobowych. Kontrolę zaś w tym zakresie sprawuje Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych - podkreśla ekspert.
Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,50

  • Min

    0,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.