Obiekty zarządzane przez Inter Ikea zanotowały 9-proc. wzrost obrotów

Autor: www.dlahandlu.pl 14 lutego 2013 09:46

Ponad 9 proc. wzrost obrotów odnotowały w 2012 roku obiekty handlowe zarządzane przez Inter IKEA Centre Group Poland. Obecnie to siedem parków i centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 500 000 m2, zlokalizowanych w największych miastach kraju: Warszawie, Łodzi, Gdańsku, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu. W tych dwóch ostatnich trwa rozbudowa istniejących już: Parku Handlowego Franowo oraz Parku Handlowego Bielany, a w Lublinie trwają przygotowania do realizacji nowej inwestycja spółki - największego obiektu handlowego we wschodniej Polsce, ze zintegrowanym sklepem IKEA.

- Rok 2012 był dla nas z pewnością rokiem wyzwań: pogarszające się wskaźniki makroekonomiczne miały wpływ na naszą działalność - mówi Mikael Andersson, Dyrektor Zarządzający Inter IKEA Centre Group Poland.

Przewidywanie rynkowych trendów i elastyczne dostosowywanie oferty handlowej do potrzeb klientów wpłynęły na dobry wynik obiektów Inter IKEA Centre Group Poland. W samym 2012 roku przybyło w nich blisko 50 nowych sklepów. Najwięcej, bo aż 15, w gdańskim Parku Handlowym Matarnia. 13 nowych otwarć w zeszłym roku odbyło się w Centrum Handlowym Port Łódź, 7 w Parku Handlowym Targówek i po 5 w Parkach Handlowych: Bielany i Janki. Do grona najemców Inter IKEA Centre Group Poland dołączyły m.in. takie marki jak: Starbucks, Marks&Spencer i GoSport.
Satysfakcjonujące efekty przyniósł rozpoczęty w 2012 roku proces zmiany profilu Parku Handlowego Matarnia w Gdańsku z typowo wnętrzarskiego na modowy.
- Wprowadzenie nowych marek (Kari, Reserved, House oraz Rossmann i Douglas),  a także otwarcia sklepów SMYK MEGASTORE - pierwszego w Trójmieście, i Home&you przyniosły stały wzrost odwiedzalności, rekordową odwiedzalność w grudniu (prawie 0,5 mln osób) oraz średni wzrost dla całego roku 2012 na poziomie 13 proc. - wyjaśnia Mikael Andersson.
Dobre wyniki w 2012 roku wypracował także Port Łódź. O 9 proc. wzrósł czas przebywania w centrum, wzrosły również obroty - o 10 proc.
We Wrocławiu i w Poznaniu w 2012 roku rozpoczęła się rozbudowa istniejących parków handlowych Inter IKEA Centre Group Poland. Dzięki przebudowie obecnego budynku i budowie nowej galerii, która ruszy wkrótce, wrocławski Park Handlowy Bielany stanie się największym centrum handlowym w Polsce ze 145 tys. mkw. GLA. Zakończenie rozbudowy planowane jest na przyszły rok.
Rok 2012 był bardzo istotny również dla inwestycji w Lublinie. W październiku został podpisany akt notarialny, na mocy którego zakończył się proces wymiany terenu pomiędzy miastem i Inter IKEA Centre Group Poland. Dzięki niej, inwestor ma już 100 proc. ziemi potrzebnej do wybudowania dwupoziomowego centrum handlowego ze zintegrowanym sklepem IKEA.

W 2013 roku Inter IKEA Centre Group Poland stawia sobie za cel przede wszystkim utrzymanie tendencji wzrostowej obrotów najemców oraz zwiększenie liczby odwiedzających centra i parki handlowe. Również w tym roku nastąpi zakończenie rozbudowy Parku Handlowego Franowo w Poznaniu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,13

  • Śr

    6,29

  • Min

    4,53

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8282

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.