Obrót poniżej 150 tys. zł w roku podatkowym zwalnia e-sklepy od pełnej ewidencji VAT

Autor: dlahandlu.pl 24 listopada 2014 11:01

Przedsiębiorcy z biznesem internetowym są podatnikami VAT - opodatkowanymi lub zwolnionymi od tego podatku. Jednak są sytuacje, kiedy możemy mieć do czynienia ze zwolnieniem.

- Biznes internetowy może być zwolnionym z VAT-u, pod warunkiem, że wartość sprzedaży w poprzednim roku podatkowym nie przekroczyła 150 tys. zł. Z kolei w przypadku przedsiębiorców rozpoczynających działalność gospodarczą limit ten to część 150 tys. zł, która przypada na okres prowadzenia biznesu w roku podatkowym. Spełniający te warunki nie muszą składać deklaracji VAT-owskich i podlegają zwolnieniu z obowiązku prowadzenia pełnej ewidencji VAT. Jednak muszą wystawiać faktury, tak jak robią to zwykli VAT-owcy - tłumaczy Kamil Fac, dyrektor oddziału Tax Care w Warszawie.
Jeśli handlujemy z innymi firmami, to obowiązek instalacji kasy fiskalnej nas nie dotyczy. Jednak, gdy sprzedaż realizowana jest na rzecz osób prywatnych, które nie prowadzą działalności gospodarczej, tylko w określonych przypadkach może być szansa na zwolnienie z obowiązku posiadania kasy fiskalnej. Jeśli sprzedajemy np. płyty CD, DVD, wybrany sprzęt elektroniczny, papierosy i alkohol, to na pewno o takim zwolnieniu nie może być mowy, ponieważ są to są produkty, które z założenia wymagają korzystania z kasy fiskalnej. Pełną listę asortymentu znajdziemy w odpowiednim rozporządzeniu Ministra Finansów (Dz. U. z 2012 r. poz. 1382). Tylko wtedy, gdy nasz e-commerce nie prowadzi sprzedaży tych produktów, można rozważać zwolnienie z konieczności posiadania kasy fiskalnej.
Warunkiem zwolnienia z tego obowiązku, jest określona kwota obrotu, jaką sklep internetowy uzyskał. W danym roku podatkowym (nie później jednak niż do 31 grudnia 2014 r.) kwota obrotu realizowanego na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych nie może przekroczyć 20 tys. zł. Jeśli podatnik rozpoczął dostawę towarów lub świadczenie usług w trakcie roku, limit ten wylicza się proporcjonalnie do okresu wykonywania tych czynności, czyli od momentu dokonania pierwszej sprzedaży aż do końca roku.
Firmom prowadzącym sprzedaż przez Internet przysługuje zwolnienie z obowiązku rejestrowania transakcji w kasie niezależnie od wysokości obrotów. Wystarczy, że należności wpływają na rachunek bankowy za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej. Ważne jest tylko, aby w ewidencji płatności znalazła się informacja jakiej konkretnie czynności dotyczyła i na czyją rzecz została dokonana sprzedaż
- Jeśli prowadzący sklep internetowy sprzedaje osobie fizycznej nieprowadzącej własnej działalności i jest równocześnie zwolniony z obowiązku ewidencjonowania transakcji na kasie fiskalnej, zaistniałą sprzedaż może udokumentować wystawionym dobrowolnie paragonem, fakturą lub innym dowolnym dokumentem - podkreśla Kamil Fac, Dyrektor Oddziału Tax Care w Warszawie. 
Faktury przy sprzedaży internetowej najczęściej wystawia się jeszcze przed wysłaniem towaru do klienta, tuż przed dokonaniem dostawy, czyli przed powstaniem obowiązku podatkowego. Nie trzeba więc na nich umieszczać daty dostarczenia towaru, ponieważ sprzedawca nie wie, kiedy poczta czy kurier go faktycznie dowiozą.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,67

  • Min

    0,87

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.