Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Obroty w sklepach małoformatowych wyższe o 4 proc. rdr.

Autor: dlahandlu.pl 26 sierpnia 2016 09:26

Obroty w sklepach małoformatowych wyższe o 4 proc. rdr. Fot. Shutterstock

W lipcu 2016 r. obroty sklepów małoformatowych do 300 mkw. były o 4 proc. wyższe niż rok wcześniej i o 1 proc. wyższe niż miesiąc wcześniej, mimo iż liczba transakcji zmniejszyła się w tym czasie odpowiednio o 3 proc. i o 2 proc. - wynika z danych CMR.

Większe wpływy do kas to w dużej mierze zasługa większych wydatków na wyroby tytoniowe (w lipcu wartość ich sprzedaży wzrosła o 10% w ujęciu rdr i 4% mdm) i napoje alkoholowe. W lipcu br. klienci sklepów małoformatowych chętniej sięgali m.in. po wódki - wydatki na wódki czyste wzrosły rdr o 4%, natomiast na smakowe o 18%. Wyraźnie lepiej niż przed rokiem oraz przed miesiącem sprzedawały się też whisky oraz wino stołowe. Wydatki na piwo, które jest najczęściej kupowanym produktem w sklepach małoformatowych (w lipcu pojawiało się aż na 27% paragonów) utrzymały się na poziomie z czerwca br., ale już w porównaniu z lipcem 2015 r. odnotowano spadek wartości sprzedaży i liczby transakcji o 4%.
Niewielka liczba upalnych dni w lipcu, która przyczyniła się do spadku popytu na piwo, nie sprzyjała również producentom napojów i lodów. W ostatnim miesiącu liczba paragonów, na których występowały lody, spadła o 11% w porównaniu do lipca 2015 r. i o 14% w porównaniu do czerwca br. Wartość sprzedaży napojów była o niespełna 1% niższa niż przed rokiem, a w porównaniu z czerwcem spadła o około 3%. Klienci sklepów małoformatowych mniej niż przed miesiącem wydawali m.in. na wody czyste (spadek o 10%), smakowe (spadek o 14%), a także na soki, nektary i napoje niegazowane.
Lipiec wielu osobom kojarzy się rozpoczęciem sezonu na przetwory z warzyw – potwierdzają to dane z paragonów, z których wynika, że w ostatnim miesiącu w sklepach małoformatowych wyraźnie wzrosła sprzedaż m.in. octu (wydatki były trzykrotnie wyższe niż w czerwcu) i przypraw. Prawie dwukrotnie wyższe niż w czerwcu były też wydatki na spirytus wykorzystywany do przyrządzenia nalewek owocowych.
Średnia wartość transakcji w sklepach małoformatowych do 300 m2w lipcu 2016 r. wyniosła 12,6 zł, czyli o prawie 7% więcej niż w lipcu 2016 r. i o niespełna 5% więcej niż w czerwcu br.
Sklepy małoformatowe do 300 m2. obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2., średnie sklepy spożywcze 41-100 m2., duże sklepy spożywcze 101-300 m2. oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,99

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.