Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Od kwietnia do grudnia na rynek trafi 455 tys. mkw. powierzchni

Autor: dlahandlu.pl 23 kwietnia 2014 20:04

W I kwartale 2014 roku do użytku oddano centra handlowe o łącznej powierzchni najmu 164 tys. mkw., tym samym całkowite zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wzrosły do poziomu ok. 10 mln mkw. Firma Colliers International podsumowała pierwszy kwartał 2014 roku na rynku powierzchni handlowych.

Największym spośród ukończonych w I kw. 2014 r. projektów jest Atrium Felicity (73 tys. mkw.) w Lublinie. Kolejne to Galeria Amber w Kaliszu oraz Galeria Siedlce, stanowiąca przebudowę dawnej Galerii S. Są to obiekty średniej wielkości (odpowiednio 33,5 tys. mkw. i 34 tys. mkw.). Mniejszym ukończonym projektem jest Era Park Handlowy zlokalizowany w Radomsku (8,5 tys. mkw).

Wraz z otwarciem ww. obiektów, na rynku pojawiło się blisko 380 nowych sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych.

Największe powierzchniowo nowe sklepy w Lublinie to Auchan, Leroy Merlin, Saturn, RTV Euro AGD, Smyk Megastore, H&M, C&A, Reserved i Zara; w Kaliszu: E. Leclerc, RTV Euro AGD, H&M, C&A, Reserved i Carry oraz Stokrotka; w Siedlcach: RTV Euro AGD, H&M, C&A, Reserved i Bershka. W Radomsku otworzyły się natomiast Lidl, Jysk, RTV Euro AGD, Deichmann, CCC, Rossmann, KIK, Martes Sport i Pepco.

W I kwartale tego roku pierwszy regularny sklep w centrum handlowym Arkadia otworzyła hiszpańska sieć Desigual, prowadząca do tej pory w naszym kraju jedynie sklepy wyprzedażowe. Również w Arkadii swój debiut miał sklep sieci Adidas NEO z ofertą skierowaną do młodzieży.

W marcu firma Papag AG przejęła 24 sklepy sieci Praktiker w Polsce. Będą one nadal działać pod szyldem Praktiker.

W ośmiu największych aglomeracjach odnotowano spadek średniego współczynnika pustostanów z 3,4% do 3,3%, natomiast w dużych miastach (200-400 tys. mieszkańców) przekroczył on nieznacznie 5% (wobec 4,9% w I połowie 2013 r.). Najniższy współczynnik powierzchni niewynajętej (poniżej 2%) odnotowano w Łodzi, Warszawie i Szczecinie. Natomiast największa ilość powierzchni w centrach handlowych dostępna jest w Kielcach, Toruniu, Bydgoszczy i Białymstoku (współczynnik pustostanów powyżej 5%).

Biorąc pod uwagę obiekty znajdujące się obecnie w budowie, szacujemy, że w okresie kwiecień-grudzień 2014 na rynek trafi ok. 445 tys. mkw. powierzchni handlowej, z czego ponad 50% w miastach małych (poniżej 100 tys. mieszkańców). Wśród największych obiektów należy wymienić Galerię Bursztynową w Ostrołęce, Galerię Neptun w Starogardzie Gdańskim i Galerię Piła. W Jeleniej Górze prowadzona jest natomiast najbardziej spektakularna rozbudowa - dawna Galeria Echo (obecnie Galeria Sudecka) powiększy się o 26 tys. mkw.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,29

  • Śr

    3,26

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.