Odpowiednie oświetlenie w sklepie może zwiększyć wartość koszyka o 5,5 proc.

Autor: pr 11 stycznia 2019 13:51

Ostatni czas przyniósł wzrost inwestycji w oświetlenie sklepowe. Oprawy LED zastępują świetlówki już nie tylko w delikatesach, ale także w dyskontach. Coraz więcej świadczy też o tym, że - jak na Zachodzie - i w naszych obiektach handlowych zastosowanie znajdą nowoczesne inteligentne systemy zarządzania i optymalizacji.

Według badań przeprowadzonych przez serwis Elektronika B2B, ¾ podmiotów działających na rynku oświetlenia LED rok temu oceniało koniunkturę i warunki biznesowe jako dobre lub bardzo dobre. Za tę sytuację w pewnej mierze odpowiadają najprawdopodobniej modernizacje mające miejsce w sklepach – według niemieckich danych, nakłady na oświetlenie w placówkach handlowych rosły ostatnio nawet 1,5 krotnie. To z kolei może wynikać z dużej skali wymiany instalacji świetlówkowych na diody oraz wdrażaniu inteligentnych systemów oświetlenia. Kluczowe dla oświetlenia sklepowego terminy mijającego i najpewniej także  przyszłego roku to LED, HCL i RI – (light emitting diode – dioda emitująca światło; human centric lighting – oświetlenie dostosowane do biorytmu człowieka i retail intelligence – inteligentne systemy zarządzania sklepami).

LED

Diody stają się domyślnym wyborem inwestorów w nowych sklepach i stopniowo wypierają starsze technologie w istniejących placówkach. Nie tylko zużywają mniej prądu, ale – jak wynika z badań – pozwalają także zwiększać sprzedaż. Już kilka lat temu łączne nakłady na kupno i eksploatację opraw LED stanowiły mniej więcej połowę wydatków związanych z korzystaniem z analogicznych świetlówek. Dzięki szeregowi usprawnień, współczesne oprawy LED dla branży retail mogą zużywać nawet o 1/3 energii elektrycznej mniej niż odpowiedniki z 2011 roku. Co istotne, ich wydajność rośnie bez negatywnych konsekwencji dla jakości światła. W dalszym ciągu zachowują wszystkie parametry istotne dla skutecznej ekspozycji produktów oraz samopoczucia osób przebywających w sklepie. Tego typu specjalistyczne, pozwalające podkreślać wizualne walory produktów moduły wspierają sprzedaż. W monitorowanym przez Uniwersytet w Hasselt eksperymencie przeprowadzonym w holenderskim supermarkecie PLUS wykazano, że wdrożenie systemu złożonego z oświetlenia ogólnego, pośredniego i selektywnie akcentującego dominujące barwy produktów pozwala wydłużyć czas spędzany przez konsumentów w sklepie o 8 proc. i zwiększyć średnią wartość koszyka o 5,5 proc. – Obszarem, w przypadku którego właściciele sklepów zauważają szczególnie duże korzyści związane z przejściem z lamp wyładowczych wysokoprężnych (w tym tzw. białej sody) na specjalistyczne oświetlenie LED są lady chłodnicze z mięsem – mówi Filip Gabryelczyk, Menadżer Sprzedaży Segmentu Retail TRILUX Polska. – Jak wynika z doświadczeń naszych klientów, zastosowanie opraw z modułami emitującymi dopasowane do barwy mięs i wędlin różowawe światło może skutkować nawet dwucyfrowymi wzrostami sprzedaży – relacjonuje.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7538
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.