Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Oferta produktów bio w sieci Aldi na przestrzeni roku urosła pięciokrotnie

Autor: dlahandlu.pl 28 sierpnia 2018 15:29

W sklepach ALDI w Polsce w perspektywie rocznej liczba produktów bio wzrosła pięciokrotnie – mówi Hubert Iwanowski, zastępca dyrektora zakupów ds. jakości i CR ALDI Polska.

Jednym z celów programu CR jest systematyczne dostosowywanie oferty do zmieniających się trendów żywieniowych, a także umożliwienie świadomej i zdrowej konsumpcji w przystępnych cenach. Stąd wzrost udziału produktów BIO w ogólnej sprzedaży, rozwój asortymentu bez laktozy, bezglutenowego, wegetariańskiego i wegańskiego, a także nieustanne udoskonalanie receptur i surowców. Według badań GfKConsumer Scan 2017 ALDI był liderem na niemieckim rynku pod kątem sprzedaży artykułów BIO. Na przestrzeni ostatnich trzech lat, w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord łączna ilość produktów ekologicznych została niemal podwojona do ponad 800 artykułów w asortymencie stałym i akcyjnym. W Polsce wzrost artykułów BIO na przestrzeni roku był niemal pięciokrotny. Liczba artykułów marki własnej z unijnym logo produkcji ekologicznej wzrosła do 45.

W całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord w ciągu dwóch lat zwiększono liczbę artykułów sygnowanych certyfikatem Fairtrade o 25 %. W 2017 roku w Polsce zadebiutowało 6 artykułów opatrzonych znakiem Sprawiedliwego Handlu. Od końca 2017 roku wszystkie artykuły marki własnej zawierające kakao, w grupach asortymentowych: słodyczy, płatków śniadaniowych i lodów, jak również artykuły posiadające znaczny udział kakao w swoim składzie, posiadają certyfikat uznanych standardów: Fairtrade, Rainforest Alliance lub UTZ. W Niemczech 91,9%, w Polsce 75,1 % produktów zawierających olej palmowy posiada certyfikat międzynarodowej organizacji RSPO (Roundtable on Sustainable Palm Oil). Aldi opublikowało też nowe polityki zakupowe drewna, kwiatów i roślin. Regulują one kryteria środowiskowe i społeczne, które muszą spełniać produkty sprzedawane w sklepach ALDI.

Coraz więcej klientów zwraca uwagę na wpływ działalności przedsiębiorstwa na środowisko i społeczeństwo oraz uwzględnia to kryterium w trakcie zakupów. Jak wynika z raportu CSR firmy Aldi, niemal 70% klientów wskazało, że przy wyborze sklepu kwestia zrównoważonego rozwoju jest ważna, a nawet bardzo ważna. Obszarami, w których ALDI ma szczególny wpływ na środowisko i otoczenie społeczne, są standardy zrównoważonego rozwoju w łańcuchu dostaw, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, zarządzanie odpadami czy kwestia ekologicznych opakowań.

Raport zrównoważonego rozwoju ALDI oparty został na danych za okres obrotowy 2017, zebranych z dziewięciu krajów działalności Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord, w tym z Polski. ądzanie odpadami czy kwestia ekologicznych opakowań.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.