OFZ będzie rozwijać sprzedaż ekologicznych marek własnych dla dzieci

Autor: dlahandlu.pl 17 listopada 2015 11:45

Sprzedaż Grupy Organic Farma Zdrowia zwiększyła się po 9 miesiącach 2015 roku o ponad 25 proc. – Zajęliśmy tak dobrą pozycję na bardzo perspektywicznym rynku żywności ekologicznej, że zostaliśmy zmuszeni do trzykrotnego powiększenia naszych mocy magazynowych – mówi Sławomir Chłoń, prezes Organic Farma Zdrowia.

Skonsolidowane przychody Organic Farma Zdrowia wzrosły po trzech kwartałach o 26 proc. do 58,5 mln zł. EBITDA  grupy zwiększyła się w tym czasie o 82 proc. do niemal 2,1 mln zł. Natomiast zysk netto wyniósł ponad 400 tys. zł wobec 340 tys. straty przed rokiem.  Grupa podała także wyniki sprzedaży za październik – po dziesięciu miesiącach roku przychody wyniosły 66,1 mln zł (wzrost o ponad 25 proc.).

Wyniki Grupy po trzech kwartałach byłyby zdecydowanie lepsze gdyby nie  jednorazowe koszty związane z zamknięciem dwóch nierentownych sklepów w galeriach handlowych. Koszty te zaksięgowano w III kwartale, a wyniosły one niemal 400 tys. zł.  Grupa podaje, że będzie konsekwentnie dążyć do zwiększania rentowności i pozbywać się nierentownych placówek, których jest jeszcze kilka (na 38 stacjonarnych sklepów).

- Ponieważ rośniemy w tempie dwucyfrowym, a perspektywy dla naszego segmentu rynku żywnościowego są doskonałe, podjęliśmy decyzję o trzykrotnym zwiększeniu potencjału logistyczno-magazynowego już od IV kwartału tego roku. Postawiliśmy także na budowę sieci sklepów franczyzowych, które będą pojawiać się w kolejnych kwartałach. Wprowadzamy także własne marki produktów, w tym dla dzieci, których rozwój zapewni nam atrakcyjne dochody w przyszłości  - mówi prezes Sławomir Chłoń.

Spółka dystrybucyjna Eko-Wital na początku czwartego kwartału zmieniła miejsce prowadzenia działalności. Z uwagi na intensywnie rosnące potrzeby magazynowe ma już do  dyspozycji magazyn wysokiego składowania o kubaturze ok. 19 tys. m3 z kilkoma dokami rozładunkowymi, chłodniami o łącznej kubaturze 600 m3 oraz możliwością dalszego rozwoju w obrębie parku logistycznego. Spółka ta odnotowała przychody o ponad 40 proc. większe, niż przez trzy kwartały 2014 roku.

W ocenie Organic Farma Zdrowia polski rynek ekologicznej żywności będzie rósł przez najbliższych kilkanaście lat w tempie co najmniej 15- 20 proc. rocznie. Pierwszy miliard złotych na ekologiczną żywność Polacy przeznaczą prawdopodobnie w 2017 roku.

W ofercie Organic Farma Zdrowia znajduje się ponad trzy tys. ekologicznych produktów spożywczych od ponad 100 dostawców z Polski i zagranicy. Na koniec trzeciego kwartału 2015 roku sieć Organic Farma Zdrowia składała się z 29 stacjonarnych Delikatesów pod marką Organic Farma Zdrowia, trzech sklepów pod marką Tradycyjne Jadło, trzech Sklepów pod marką Organic Zielone Oko oraz trzech sklepów internetowych: www.ekosfera24.pl, www.organic24.pl i www.wega24.pl.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7882

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.