Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Okazjum: Sieci wydłużają sezon świąteczny, by zwiększyć sprzedaż

Autor: dlahandlu.pl 18 listopada 2014 09:12

W sieciach handlowych Święta Bożego Narodzenia zaczynają się w listopadzie. Jak sprawdził serwis Okazjum.pl, w tym roku 1 listopada do świątecznej ofensywy ruszyły drogerie Hebe, zabawki "jak z bajki" 5 listopada zaprezentował pod choinką Carrefour, 6 listopada sieć Real zapowiedziała, że te święta będą pełne zabawek, a pierwsze śnieżynki na okładce gazetki Lidla pojawiły się 10 listopada.


54 dni przed pierwszym dniem świąt, 1 listopada sieć drogerii Hebe na okładce gazetki zapowiedziało, że te święta będą pełne niespodzianek. 5 listopada choinka pojawiła się na okładce gazetki sieci Carrefour, a 10 listopada mistrz Polski cukierników Paweł Małecki na okładce gazetki Lidla zaczął zdradzać świąteczne sekrety wypieków, rozpoczynając cotygodniowy cykl słodkich przepisów na święta.
Real 13 listopada w sklepowej gazetce umieścił plastikowe bombki z brokatem i figurki LED w kształcie bałwanka. W tej samej cenie te same ozdoby zaprezentował również Auchan, który w pierwszym kwartale tego roku w ramach umowy z Metro Group kupił sieć Real i trzyma uspójnione ceny.
Również 13 listopada na święta zaczęła się cieszyć sieć Tesco, prezentując pierwsze pomysły na prezenty, m.in. tablet Bee X FireBird.
Dopiero (!) 17 listopada zaczęła świętować Biedronka, która zapowiada "Więcej prezentów w świątecznie niskich cenach", myśląc przy tym przede wszystkim o zabawkach dla dzieci. „Święta pełne zabawek" zapowiadział również już 6 listopada Real, prezentując na okładce nieśmiertelne lalki Barbie.
- Obserwujemy wydłużanie się przedświątecznej gorączki zakupowej - zauważa Dawid Piaskowski z Okazjum.pl. I dodaje - Sklepy tłumaczą, że chcą klientom dać czas na spokojne zaplanowanie świąt i zapoznanie się z ofertą. Ale zasada jest prosta: im szybciej zaczną przypominać o nadchodzących świętach, tym więcej się sprzeda. A gorączki na kilka dni przed świętami i tak nie da się zbić.
Według danych firmy Nielsen, sieć Biedronka oraz Lidl, znalazły się w gronie TOP 10 brandów z największymi wydatkami reklamowymi, wyprzedzając Tesco i Kaufland (dane za Kanta Media). W 2013 roku budżety Lidla i Jeronimo Martins wyniosły razem 585 mln zł, stanowiąc 58,5 proc. wydatków wszystkich marketów.
Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,49

  • Śr

    6,88

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.