Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Okres świąteczno-noworoczny to żniwa dla branży alkoholowej

www.portalspozywczy.pl 29 listopada 2016 09:45

W okresie świąteczno-noworocznym sprzedaż napojów alkoholowych znacząco wzrasta, dlatego to szczególny czas dla branży winiarskiej i alkoholi mocnych. Cele zakupu są różne: na prezenty czy na suto zastawione stoły. Czwarty kwartał roku ma strategiczne znaczenie dla wielu firm alkoholowych, dlatego dobrze się do niego przygotowują - nowe produkty, akcje marketingowe, czy rozbudowa brandów.

- Z perspektywy producenta i oferenta szerokiej gamy alkoholi obserwujemy w czasie świąt Bożego Narodzenia wzrost zainteresowania konsumentów zarówno produktami klasycznie kojarzonymi z okresem świąteczno –noworocznym, czyli winami musującymi, jak i wysokoprocentowymi trunkami – mówi Hanna Hausman, zastępca dyrektora ds. marketingu i eksportu firmy Henkell&Co. Jacek Jantoń, prezes firmy Jantoń, przyznaje, że okres grudniowo-styczniowy to czas zwiększonej sprzedaży alkoholu, nawet o 30 proc., w porównaniu z pozostałymi miesiącami.

- W tym czasie Polacy chętnie kupują trunki na świąteczny stół i imprezę sylwestrową. Częściej sięgamy po alkohole mocne, zwłaszcza marki premium, które towarzyszą spotkaniom towarzyskim, ale również dobrze sprawdzają się się w roli prezentów – mówi prezes firmy Jantoń.

Z ostatniego badania SW Research wynika, że na świąteczne prezenty najchętniej wybieramy wina. Kupując alkohol na prezent, decydujemy się raczej na trunki znanych i prestiżowych marek.

- Zmiana modelu życia często przekłada się na modyfikację sztywnych zasad tradycji stołu wigilijnego. Wino jest obecnie tak samo mile widziane, jak większość tradycyjnych potraw. Podczas powitania Nowego Roku, jak również podczas zabaw karnawałowych, znacznie częściej towarzyszą nam obok win musujących również  wina spokojne – mówi Mariusz Glenszczyk, wiceprezes zarządu spółki TiM S.A.

- Osobliwy nastrój świąt powoduje również, że znacznie częściej konsumenci poszukują czegoś wyjątkowego oraz są skłonni wydać więcej na ten cel. Tym samym jesteśmy świadkami przesuwania się preferencji konsumenckich w kierunku segmentu premium – co pozwala z optymizmem patrzeć w nadchodzącą przyszłość – dodaje.

W okresie grudniowo-styczniowym konsumenci poszukują produktów, które nie tylko smakują, ale i rozgrzewają.

- Jesienią i zimą chętniej i znacznie częściej sięgamy po rozgrzewające, nieco cięższe trunki – nalewki czy rozmaite rodzaje wina czerwonego, w tym grzanego. Z kolei okres świąteczno-sylwestrowy to czas win musujących, na przykład coraz bardziej popularnego w Polsce proscecco – mówi Jerzy Kwaśniewski, prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa.

Portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    3,80

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.