Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Oliver Wyman: Biedronka bezkonkurencyjna, jest najbliższym sklepem dla połowy Polaków

Autor: dlahandlu.pl 30 maja 2017 11:30

Oliver Wyman: Biedronka bezkonkurencyjna, jest najbliższym sklepem dla połowy Polaków fot. shutterstock

Prawie połowa polskich konsumentów (46 proc.) wskazuje Biedronkę jako najbliższy sklep spożywczy. Na drugim miejscu znalazł się Lidl, chociaż jest daleko w tyle za Biedronką. Wskazało go już tylko 8,8 proc. badanych. Trzecie miejsce należy do sieci Tesco (5,7 proc.) - wynika z "Mapy percepcji klientów 2017" przygotowanej przez firmę doradczą Oliver Wyman.

Zaraz za podium znajduje się Lewiatan (5,5 proc.), a potem Żabka (4 proc.) która ma ponad 4,6 tys. placówek w Polsce. Kolejne miejsca to: Kaufland (3,9 proc.), Delikatesy Centrum (3,3 proc.), Netto (3,2 proc.), Społem (2,9 proc.).

Kolejne miejsca to: Stokrotka (2,6 proc.), Carrefour (2,4 proc.), Auchan (2,4 proc.), Polomarket (2,3 proc.) oraz Intermarche (2 proc.).

Poniżej 2 proc. wskazań mają takie sieci jak: Groszek (1,2 proc.), Carrefour Express (1,1 proc.), ABC (1,1 proc.), Fresh Market (0,9 proc.), Mila (0,9 proc.) oraz Piotr i Paweł (0,8 proc.).

Firma Oliver Wyman stworzyła mapę percepcję spożywczych sieci detalicznych działających w Polsce w opracowaniu o szczegółową ankietę 4000 klientów, która pozwoliła na pokazanie postrzegania sieci przez pryzmat ich oferty (wachlarz produktów, ich jakość i obsługa) i wartości (ceny i promocje).

Jak już pisaliśmy, najlepsze oceny w kategorii oferty zdobyły sieć Piotr i Paweł, E.Leclerc oraz Auchan zaś w kategorii wartości sieć Lidl, wyprzedzając nieznacznie Biedronkę i Aldi. Kolejne miejsce przypadło sieci Netto. Oznacza to, że dyskonty mają lepsze postrzeganie wartości niż jakikolwiek inny format na polskim rynku. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • kknd 2017-06-02 16:35:57

    hmmm, a czy na tym rynku jest w ogóle taki format, jak "dyskont"?!?

    no może Aldi

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,70

  • Śr

    5,59

  • Min

    3,93

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9592

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.