Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

OmniChannel ratunkiem dla zjawiska footfall w centrach handlowych?

Autor: Shipbooster 2 października 2015 13:52

Na przestrzeni ostatnich 10 lat rynek centrów handlowych w Polsce osiągnął spektakularny rozrost. Niestety w 2015 roku odnotowano duży spadek ruchu w galeriach handlowych. Głównym powodem takiej sytuacji jest szybki rozwój rynku e-commerce (wg. badań Geminus odnotowano 15% wzrost rynku online do poprzedniego 2014).

W ubiegłym roku nastąpił przełom, rynek sprzedaży wielokanałowej nabrał rozpędu. Detaliści zdali sobie sprawę, że do klienta należy docierać różnymi ścieżkami. Ważny jest cały proces logistyczny, kładąc największy nacisk na czas dostarczenia towaru. I w tym aspekcie rozwiązanie omnichannel się sprawdza. Klienta zamawia online, a otrzymuje możliwość odbioru towaru w sklepie stacjonarnym.

Statystyki zza Oceanu (wg. Forrester Inc.) przedstawiają, że aż 12 mld dolarów wygenerowały sklepy, które umożliwiły swoim klientom, którzy zakupili towary online, ich odbiór w sklepach stacjonarnych. Ten trend w Stanach Zjednoczonych jest bardzo popularny.

Oczywiście niejednokrotnie sklep online jest w stanie wyrobić normę przychodu kilku sklepów stacjonarnych. Koszt utrzymania strony internetowej oraz sklepu stacjonarnego niekiedy przerasta możliwości właścicieli, którzy chcą sprostać wymaganiom klientów. Stąd często odstępowanie od mniej rentownych sklepów stacjonarnych na rzecz e-handlu. W takich sytuacjach warto przemyśleć możliwość skorzystania z tzw. Pop-up Store – jest to sklep terminowy. Strategia coraz powszechniejsza w centrach handlowych, pozwalająca na wypromowanie się sklepu internetowego przez określony czas. Właściciel ma możliwość przetestowania konieczności posiadania sklepu stacjonarnego, zdiagnozowania potrzeb klienta. Przykładem takich działań jest firma Zalando, która otworzyła swój sklep tymczasowy w Złotych Tarasach.

Jaka strategia uchroni centra handlowe przed efektem footfall? Przede wszystkim dobra strategia działań wielokanałowych. Klienta, który przychodzi po odbiór zamówionego towaru, należy zainteresować na tyle, aby pozostał w galerii handlowej na dłużej.

- Dobrym przykładem jest firma CCC, (która posiadała jedynie sklepy stacjonarne), wykupiła 70% akcji sklepu eobuwie.pl. Obie firmy zyskały uzupełniające się oferty. Eobuwie może zaoferować stacjonarne punkty darmowego odbioru, co z kolei naturalnie zwiększy ruch w sklepach CCC i może przełożyć się na zwiększenie sprzedaży. – mówi Adrien Salvat, CEO Shipbooster.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,65

  • Śr

    0,29

  • Min

    0,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.