Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Operator spożywczy nie przyciąga już klientów do centrów handlowych

Autor: www.dlahandlu.pl 19 listopada 2013 14:19

Jeszcze kilka lat temu operator spożywczy był jednym z kluczowych najemców centrów handlowych i decydował o atrakcyjności danego obiektu. Obecnie jest raczej uzupełnieniem oferty modowej i usługowej - uznali dyskutanci debaty z cyklu "Inwestowanie w nieruchomości".

Zdaniem przedstawicieli deweloperów, inwestorów oraz agencji doradczych, sieci spożywcze przestały być głównym najemcą centrów handlowych. Wskaźnik ich odwiedzalności (FootFall) powinien wynosić 20-30 proc., ale często zdarza się, że jest on niższy. Dyskutanci uznali, ze hipermarkety przegapiły istotny moment w rozwoju. Dziś, pomimo zmniejszania powierzchni handlowej, rewitalizacji, zmiany części asortymentu czy dodania nowych usług, nie przyciągają klientów. Ten trend widoczny jest zwłaszcza w większych miastach, gdzie konsumenci wybierają na zakupy mniejsze sklepy. 
Uczestnicy debaty zauważyli również, że dyskonty przeszły dużą zmianę wizerunkową. Nie są już kojarzone jako sklepy z ofertą dla mniej zamożnych klientów, przez co stały się bardziej atrakcyjne dla deweloperów obiektów handlowych.

O atrakcyjności centrów decyduje dziś przede wszystkim oferta modowa. W większych ośrodkach klienci oczekują nowych marek, w mniejszych - popularnych marek, których nie ma jeszcze na lokalnym rynku.

W debacie "Inwestowanie w nieruchomości" udział wzięli m.in. : dyrektor działu powierzchni handlowych CBRE Magdalena Frątczak, dyrektor ds. rozwoju Klepierre Management Polska Maciej Golis, dyrektor ds. powierzchni handlowych Globe Trade Centre Monika Janczewska-Leja, dyrektor działu powierzchni handlowych Echo Investment Marcin Materny oraz prezes zarządu Libra Project Grzegorz Pękalski.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,26

  • Śr

    4,12

  • Min

    3,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.