Optymalizacja wg Carrefoura: Mniejsze powierzchnie, redukcja asortymentu i więcej marek własnych

Autor: dlahandlu.pl 22 października 2019 20:10

Optymalizacja wg Carrefoura: Mniejsze powierzchnie, redukcja asortymentu i więcej marek własnych fot. materiały prasowe

Grupa Carrefour opublikowała wyniki finansowe za III kw. Sprzedaż całej Grupy wyniosła 20,1 mld euro, wzrost o 2,3 proc. LfL. W Europie wynik to 5,8 mld euro (wzrost o 0,4 proc. LfL). Na tym tle wybija się Polska, gdzie sieć zanotowała sprzedaż na poziomie 523 mln euro ( jest to rekordowy wzrost o 6,2 proc. LfL). Choć Polska jest rynkiem, gdzie sieć zarabia najmniej w porównaniu z innymi europejskimi rynkami.

W Rumunii jest to 561 mln euro (2,8 proc. wzrostu LfL), Belgia - 1,01 mld euro (-2,8 proc. LfL), Włochy 1,2 mld euro (-2,3 proc. LfL), Hiszpania 2,5 mld euro (1,5 proc. LfL). Na rodzimym rynku sprzedaż wyniosła 9,77 mld euro (spadek o 0,9 proc. LfL). Za spadek sprzedaży odpowiada głównie segment hipermarketów (-3,6 proc.) oraz oferta non food (-6,7 proc.).

Po 9 miesiącach sprzedaż w Polsce wynosi 1,55 mld euro, co oznacza wzrost o 5 proc. w ujęciu LfL.

W Polsce do sieci należy 89 hipermarketów, 152 supermarkety i 640 sklepów convenience. Na koniec pierwszego półrocza Grupa miała w naszym kraju 862 sklepy (89 hipermarketów, 152 supermarketów i 621 sklepów typu convenience). Na koniec 2018 r. detalista prowadził w Polsce 850 placówek (89 hipermarketów, 152 supermarkety i 609 sklepów convenience). Oznacza to, że w ciągu 9 miesięcy 2019 r. Carrefour powiększył się w Polsce o 31 sklepów convenience, a w 3 miesiące detaliście przybyło 19 sklepów.

Plany sieci na najbliższe lata zakładają redukcję powierzchni hipermarketów o 350 tys. mkw. w sklepach na całym świecie do 2022 roku - sieć zwolni 3 tys. pracowników w ramach zwolnień grupowych we Francji. Redukcję asortymentu o 15 proc. do 2020 roku. Poszerzenie oferty marek własnych, tak by do 2022 roku odpowiadały one za 1/3 sprzedaży sieci. Otwarcie do 2022 roku 2700 sklepów convenience. 

W III kw. sprzedaż w kanale e-commerce wzrosła o 30 proc. Sieć wprowadziła w 4 krajach (w 9 miastach) ekspresowe dostawy we współpracy z Glovo. Sprzedaż produktów organicznych wzrosła o 25 proc. Jednocześnie sieć zredukowała zajmowaną przez hipermarkety powierzchnię o 110 tys. mkw. (o 10 tys. mkw. w III kw. - głównie we Francji). W ramach partnerstwa zakupowego z Tesco sieć sfinalizowała 24 umowy ramowe z międzynarodowymi dostawcami produktów markowych.

Sieć prognozuje, że na plan redukcji przeznaczy 2,6 mld euro do 2020 roku. W 2022 sieć chce osiągnąć 2,4 mld euro sprzedaży w kanale e-commerce oraz 4,8 mld euro sprzedaży w kategorii żywności organicznej. 500 mln euro sieć pozyskał w 2019 roku ze sprzedaży nieruchomości. Pod koniec września Grupa też sprzedała 80 proc. udziałów w Carrefour Chiny - chińskiej grupie Suning.com.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • zdegustowany 2019-10-23 12:05:31

    Od paru dni nie można płacić za zakupy kartami. Jakieś dziwne tłumaczenia o chwilowych kłopotach.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,99

  • Śr

    7,66

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7970
Ilość aktualnych ofert: 489369

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.