Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Organic Farma Zdrowia po raz pierwszy notuje zysk ze sprzedaży

Autor: www.dlahandlu.pl 18 lutego 2014 13:34

Narastająco po czterech kwartałach 2013 r. sprzedaż jednostkowa Organic Farmy Zdrowia wyniosła 41 mln zł i jest rekordową w porównaniu do lat poprzednich. EBITDA wyniosła 1087 tys. zł co daje 164 proc. wzrostu w stosunku do poprzedniego roku. Spółka może pochwalić się po raz pierwszy w swojej historii zyskiem na sprzedaży. Wprawdzie wyniósł on tylko 70 tys. złotych, ale jest to znaczący wzrost w stosunku do 620 tys. zł straty rok wcześniej. Na poziomie netto spółka zakończyła rok jeszcze na małej stracie (-388 tys. zł), ale strata ta jest o połowę niższa od ubiegłorocznej i wielokrotnie niższa niż w latach poprzednich.

Sprzedaż spółki w czwartym kwartale wyniosła 11,43 mln zł, czyli o 10 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2012 roku i stanowi nowy rekord sprzedaży kwartalnej. EBITDA wzrosła o 1,9 proc. a zysk na sprzedaży i netto spadł w porównaniu do 4-ego kwartału 2012 ze względu na bardzo duże koszty uruchomienia aż 6-ciu nowych jednostek handlowych (5 sklepów stacjonarnych i jeden, nowy sklep internetowy) w 2013 roku, które będą partycypować we wzroście wyników w przyszłych okresach.

Sprzedaż całej Grupy Kapitałowej w IV kwartale 2013 roku wyniosła 14,8 mln złotych co stanowi 17 proc. wzrostu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Duży udział w tej dynamice wzrostu miała spółka zależna Eko-Wital, której sprzedaż była również rekordowa i wyniosła w 4-tym kwartale 5,1 mln zł co stanowi 45 proc. wzrostu w stosunku do roku poprzedniego, a narastająco po 4-ech kwartałach sprzedaż Eko-Wital wyniosła 17,4 mln zł co stanowi 33 proc. wzrostu. EBITDA Grupy w 4-tym kwartale wzrosła o 52 proc. do kwoty 555 tys. zł.

Narastająco, po 4-ech kwartałach Grupa uzyskała 52,36 mln złotych sprzedaży co daje 12proc. wzrostu do roku 2012. Nastąpiła dalsza znacząca poprawa rentowności grupy: 608 tys. zł zysku na sprzedaży (-422 tys. zł w 2012), 111 tys. zł zysku netto (-914 tys. zł w 2012) i 1 573 tys. zł zysku EBITDA (340 tys. zł w 2012). 

Na koniec IV kwartału 2013 roku sieć Organic Farma Zdrowia składała się z 27 jednostek handlowych, na które składało się 25 delikatesów znajdujących się w największych galeriach i centrach handlowych w Warszawie, Poznaniu, Łodzi, Krakowie, Katowicach, Gdańsku, Gdyni, Wrocławiu, Płocku oraz dwóch sklepów internetowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,58

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.