Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Organic Farma Zdrowia: Wzrost przychodów i spadek zysku

Autor: www.dlahandlu.pl 16 maja 2016 09:40

Organic Farma Zdrowia: Wzrost przychodów i spadek zysku fot. Organic Farma Zdrowia

Sprzedaż Grupy Organic Farma Zdrowia w I kwartale 2016 roku wzrosła o 24% do 25 mln zł. (w stosunku do I kwartału 2015 r.). Pozwoliło to na 25% wzrostu zysku EBITDA do kwoty 1,36 mln złotych, co stanowi rekordowy wynik kwartalny. Zysk netto Grupy wyniósł 435 tys. złotych i był o 368 tys. zł niższy od zysku osiągniętego w I kwartale ubiegłego roku.

- Powodem dużo wyższego zysku netto rok wcześniej był jednorazowy zysk wykazany w zeszłorocznym sprawozdaniu powstały w wyniku dokonania emisji akcji spółki Bio Planet S.A. po cenie wyższej od wartości tej spółki w sprawozdaniu skonsolidowanym - obliczanej wg. metody praw własności. Drugim powodem był dużo wyższy zysk netto spółki Bio Planet w I kwartale 2015 roku i przypadająca dla naszej spółki do konsolidacji, część tego zysku. (...) Szacunki ekspertów wskazują, że trend wzrostowy na rynku żywności ekologicznej będzie się utrzymywał co najmniej w najbliższej dekadzie. Szacunki własne spółki wskazują, że w Polsce, która ma w tym zakresie bardzo dużo do nadrobienia, trend wzrostowy powinien utrzymać się przez kolejne dekady, aby rynek mógł zbliżyć się do wielkości spożycia tych produktów w UE – obecnie 10-cio krotnie większej (w Polsce 4,35 Euro, w UE 44 euro na osobę) - czytamy w liście zarządu do akcjonariuszy.

Na koniec I kwartału 2016 roku sieć Organic Farma Zdrowia składała się z 37 jednostek handlowych, w tym: 30 stacjonarnych Delikatesów pod marką Organic Farma Zdrowia, 3 Delikatesy pod marką Tradycyjne Jadło, 3 Delikatesów pod marką Organic Zielone Oko oraz 2 sklepów internetowych: www.ekosfera24.pl oraz organic24.pl

Firma wymieniła negatywne czynniki, które miały wpływ na wyniki kwartalne. Wśród nich są:

- Podwyżki wynagrodzeń wszystkich pracowników delikatesów. Wzrost wynagrodzenia powinien w dłuższym terminie pozytywnie wpłynąć na atrakcyjność Organic Farma Zdrowia jako pracodawcy, co ma istotne znaczenie w procesie rekrutacji pracowników.
- Ujemne wyniki finansowe jeszcze kilku nierentownych obiektów. Liczba i skala związanego z nimi obciążenia stale maleje w związku z likwidacjami przeprowadzonymi w 2015 roku. Na początku kwietnia 2016 zamknięty został kolejny nierentowny obiekt handlowy w CH Przymorze w Gdańsku. Równocześnie z działaniami mającymi na celu likwidację nierentownych obiektów, spółka prowadzi inne prace restrukturyzacyjne w celu ograniczenia wielkości strat ponoszonych w tego typu obiektach.
- Odnotowany 1% spadek marży na sprzedaży towarów przy istotnie rosnących obrotach, którego przyczyną był znaczący i gwałtowny wzrost kursu EURO – mający bezpośredni i pośredni wpływ na koszty zakupu dużej części towarów, przeniesiony przez spółkę jedynie w bardzo małej części poprzez podwyżki cen.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,41

  • Min

    2,55

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.