Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Organic Farma Zdrowia z rentownością EBITDA na poziomie 4,2 proc.

Autor: dlahandlu.pl 24 marca 2016 15:28

Organic Farma Zdrowia z rentownością EBITDA na poziomie 4,2 proc. fot. Organic Farma Zdrowia

Rok 2015 był dla Grupy Organic Farma Zdrowia najlepszym rokiem w dotychczasowej działalności. - Obserwujemy dalszy, fascynujący rozwój rynku i miniony, 2015 rok, możemy nazwać rokiem „4 x 8 dla branży ekologicznej żywności – mówi Sławomir Chłoń i dodaje, że na świecie przekroczone zostało 80 mld USD sprzedaży wg. FIBL, a w Niemczech sprzedaż wyniosła 8,62 mld euro tj. o 11 proc. więcej niż rok wcześniej. Z kolei w Polsce według szacunków grupy sprzedaż wyniosła 800 mln zł.

- Dane historyczne jak i szacunki ekspertów wskazują, że trend wzrostowy utrzyma się co najmniej w najbliższej dekadzie, a nasze szacunki wskazują, że w Polsce, która ma w tym zakresie bardzo dużo do nadrobienia, trend wzrostowy powinien utrzymać się przez kolejne dekady, aby rynek mógł zbliżyć się do wielkości spożycia tych produktów w UE – obecnie 10-cio krotnie większej (w Polsce 4,35 Euro, w UE 44 Euro na osobę) - dodaje.

Dlatego zarząd podjął stanowcze kroki związane z 3- krotnym zwiększeniem potencjału logistyczno-magazynowego już od IV kwartału 2015r., znacznym zwiększeniem możliwości sprzedażowych oraz podjął działania w zakresie stworzenia modelu franczyzy opartego o zwiększone możliwości logistyczne – mówi Sławomir Chłoń.

- Wszystkie te działania pozwolą osiągać doskonałe i coraz lepsze wyniki w kolejnych kwartałach i latach, choć już teraz Grupa osiąga coraz lepszą rentowność EBITDA, która w 2015 roku wyniosła 4,2 proc. co jest bardzo dobrym wynikiem dla branży spożywczej w Polsce - dodaje.

Organic Farma Zdrowia to największa w Polsce sieć samoobsługowych delikatesów z produktami ekologicznymi i tradycyjnymi. Sieć składa się z 38 delikatesów stacjonarnych i on-line. Sprzedaż grupy wzrosła o 24 proc. do kwoty 80,8 mln zł, a zysk EBITDA wzrósł o 62 proc. do poziomu 3,4 mln zł w stosunku do 2014r. Zysk netto wyniósł 1,05 mln zł, w stosunku do 15 tys. zł straty rok wcześniej.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,98

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.