Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Organizacje pozarządowe wpłynęły na Tesco, by zakrywało okładki tabloidów z nagimi kobietami

Autor: wirtualnemedia.pl 24 listopada 2014 11:29

W hipermarketach Tesco w Wielkiej Brytanii okładki tabloidów takich jak „The Sun" będą prezentowane w ten sposób, żeby było widać jedynie logo - czytamy w wirtualnemedia.pl

Fotografie nagich modelek są w tabloidach publikowane w środku numerów (w „The Sun" na trzeciej stronie, tzw. Page 3), przy czym na okładkach często pojawiają się zdjęcia zapowiadające te właściwe. Organizacje pozarządowe takie jak No More Page 3 i Child Eyes od kilku lat starają się wpłynąć na wydawców, żeby zrezygnowali z takich zdjęć albo przynajmniej prezentowali na nich modelki w bieliźnie. Chodzi zwłaszcza o News Corp, właściciela najpopularniejszego z takich tytułów - „The Sun" sprzedającego się średnio w ok. 2 mln egz.
Na razie organizacjom udało się wpłynąć na sieć hipermarketów Tesco, mającą w Wielkiej Brytanii 3,3 tys. sklepów, która ogłosiła właśnie zmianę sposobu ekspozycji „The Sun" i innych tabloidów na swoich stoiskach z prasą. Od teraz będą one wykładane z boku, tak żeby widoczne było tylko logo tytułu, a zakryta pozostała część okładki. Chodzi o to, żeby zdjęć rozebranych modelek nie widziały dzieci, a także starsze osoby niezainteresowane tymi gazetami.

- Jesteśmy po pierwsze i przede wszystkim siecią dla rodzin, dlatego tak ważne jest, żebyśmy stworzyli odpowiednią przestrzeń w naszych sklepach. Przed podjęciem tej decyzji zarówno rozmawialiśmy z organizacjami, jak też poprosiliśmy o opinie klientów. Wprowadzana zmiana jest konsensusem między potrzebami wszystkich - uzasadnia Tracey Clements, dyrektor ds. badań i doświadczeń klientów w Tesco.

Satysfakcji z decyzji sieci nie kryje organizacja No More Page 3. - To nie jest komfortowa, bezpieczna przestrzeń dla kobiet, jeśli na każdym kroku są konfrontowane z wizerunkami pokazującymi, jakie znaczenie przykłada się do ich wyglądu i dostępności seksualnej, a poza tym do niewielu więcej cech - podkreśla stowarzyszenie w oświadczeniu. - Teraz tylko ci klienci, którzy podejdą do stoiska i wezmą określony tabloid, obejrzą jego okładkę, inni nie będą znienacka konfrontowani z prezentowanymi na niej wdziękami - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,95

  • Min

    2,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.