Orlen i Lotos inwestują w detal. Konkurenci mają się czego obawiać?

Autor: dlahandlu.pl 25 stycznia 2019 11:11

Orlen i Lotos inwestują w detal. Konkurenci mają się czego obawiać? fot. materiały prasowe

Orlen ma w swoim portfolio już 354 sklepy convenience pod marką O!SHOP. Krzysztof Łagowski, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej Orlenu zdradza, że w 2019 r. sieć powiększy się o ok. 180 placówek (gastronomicznych lub sklepowych). Koncern planuje w przyszłych latach intensyfikację rozwoju oraz wprowadzenie konceptu na nowe rynki m.in. czeski i niemiecki.

Przypomnijmy, że koncept wystartował w 2015 roku, zatem liczba 354 sklepów wydaje się satysfakcjonującym wynikiem. W placówkach O!Shop oprócz pieczywa, warzyw, owoców, przekąsek, nabiału, sprzedawany jest także świeżo wyciskany sok, zimne i gorące napoje. W sklepie został także wygospodarowany kącik gastronomiczny do konsumpcji na miejscu.

W tym samym czasie Lotos testuje w Warszawie nową stację benzynową 4.0, gdzie sklep został odświeżony: ujednoliceno paletę barw oraz charakter mebli, wyeksponowano towar poprzez odpowiednie jego oświetlenie. Podniesiono także estetykę, standard wykończenia. Sklep został wyposażony w tzw. System Digital Signage. Oprócz monitorów nad kasami, które przedstawiają aktualną ofertę sklepową i gastronomiczną, jeden z ekranów zamontowany został w strefie kącika kawowego. Na stacji dostępne są także infokiosk i tablety, na których można przejrzeć i zamówić nagrody w programie premiowym Navigator, sprawdzić pogodę, wiadomości czy trasę dojazdu. Dla najmłodszych dostępny jest kącik zabaw. Pylon i dystrybutory są multimedialne – widać na nich ofertę paliw i asortyment gastronomiczny, w tym ofertę restauracji Subway. 



Segment detaliczny PKN Orlen w czwartym kw. 2018 r. osiągnął kolejny rekordowy wynik EBITDA LIFO na poziomie 917 mln zł. Wynik został osiągnięty przy wzroście łącznych wolumenów sprzedaży o 6% (r/r), w tym w Polsce o 5%. PKN Orlen kontynuował również rozwój oferty pozapaliwowej poprzez otwarcie kolejnych 69 punktów gastronomicznych. Łącznie funkcjonowało już 2016 punktów, w tym: 1667 Stop Cafe w Polsce (włączając w to 354 sklepy convenience pod marką O!SHOP), 270 Stop Cafe w Czechach, 23 Stop Cafe na Litwie oraz 56 Star Connect w Niemczech.

Przypomnijmy, że w międzyczasie koncern współpracował na swoich stacjach z Tesco i Eurocash (Delikatesy Centrum).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,19

  • Śr

    0,90

  • Min

    0,64

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6821
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.