Orlen zwiększył obroty w sklepach o 13 proc. rdr

Autor: dlahandlu.pl 21 marca 2019 09:10

Orlen zwiększył obroty w sklepach o 13 proc. rdr fot. materiały prasowe Orlen

Rok 2018 był bardzo dobrym rokiem dla obszaru pozapaliwowego w PKN Orlen. Wielkość obrotów sklepowych (łącznie z gastronomią) w sieci zwiększyła się o 13,1% (r/r). W ubiegłym roku w obszarze sprzedaży detalicznej prowadzono kilka ważnych projektów optymalizacji i poprawy efektywności tego obszaru m.in zakończono wdrożenie sytemu do opracowania planów sklepów.

Grupa Orlen jest zdecydowanym liderem sprzedaży detalicznej paliw w Europie Centralnej. W 2018 roku po raz pierwszy łączna liczba stacji przekroczyła liczbę 2800.

Grupa na rynku polskim na koniec 2018 roku dysponowała siecią 1 787 stacji paliw (około 24% stacji działających w Polsce).

W 2018 roku łączna liczba stacji koncernu zwiększyła się o 11 obiektów. Liczba stacji CODO w ciągu 2018 roku zwiększyła się o 14 obiektów, do poziomu 1 342 stacji. Efektem realizacji programu inwestycyjnego było włączenie do sieci stacji własnych 20 nowych obiektów CODO (w tym 2 MOP-na trasie A4 i S8). W trakcie 2018 roku zamkniętych zostało 6 obiektów.

Rok 2018 był bardzo dobrym rokiem dla obszaru pozapaliwowego.Wielkość obrotów sklepowych (łącznie z gastronomią) w sieci PKN Orlen zwiększyła się o 13,1% (r/r). Kontynuowany był projekt rozwoju produktów pod marką własną „O!”. Otrzymał on godło „Teraz Polska”. W wyniku programu wsparcia polskich dostawców i producentów, udział polskich produktów oferowanych na stacjach ORLEN przekroczył 60%, w ofercie pojawiło się ponad 300 nowych produktów.

W 2018 roku w obszarze sprzedaży detalicznej prowadzono kilka ważnych projektów optymalizacji i poprawy efektywności obszaru pozapaliwowego. Zakończono wdrożenie sytemu do opracowania planów sklepów oraz planogramów dla poszczególnych kategorii pozapaliwowych. PKN ORLEN realizował również szereg działań mających na celu usprawnienie i poprawę jakości obsługi klientów. Uruchomiona została usługa płatności mobilnych (aplikacja ORLEN Mobile), umożliwiające dokonywanie płatności za paliwo bezpośrednio przy dystrybutorze. Na wybranych lokalizacjach wprowadzono obsługę klientów na podjeździe (tzw. Mobilny Kasjer) – dzięki temu rozwiązaniu klienci mogli dokonywać płatności bez konieczności przejścia do kasy. Uruchomiono pierwszet estowe „kioski samoobsługowe”, w których klienci samodzielnie mogli dokonać płatności za paliwa i wybrane produkty z oferty sklepowej i gastronomicznej. Na wybranych stacjach rozpoczęto komunikowanie oferty pozapaliwowej na ekranach LCD umieszczonych na salach sprzedaży i strefach kasowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    4,08

  • Min

    2,64

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6581
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.