Osiedlowe centra handlowe coraz popularniejsze - szybka budowa i komercjalizacja

Autor: pr 15 marca 2017 14:43

Duże osiedla mieszkaniowe, usytuowane na obrzeżach miast, stają się coraz bardziej atrakcyjnymi lokalizacjami dla deweloperów niewielkich centrów handlowych oraz najemców, dążących do optymalizacji kosztów najmu powierzchni handlowej.

Centra osiedlowe to obiekty handlowo-usługowe o metrażu zazwyczaj nieprzekraczającym 12 tys. mkw., zlokalizowane na dużych osiedlach mieszkaniowych. Ich klientami są m.in. okoliczni mieszkańcy nastawieni na zakupy w pobliżu miejsca zamieszkania, co jest wynikiem m.in. deficytu wolnego czasu. Ofertę osiedlowych centrów handlowych tworzą m.in. operator spożywczy, punkty usługowe, salony z modą, obuwiem, elektroniką oraz wyposażeniem wnętrz.
Obiekty tego typu cieszą się popularnością nie tylko konsumentów, ale również najemców szukających nowoczesnej powierzchni handlowej w perspektywicznych lokalizacjach, o dużym zasięgu oddziaływania. Deweloperów z kolei do zainteresowania się inwestycjami tego typu skłaniają czynniki tj. duże nasycenie rynku galeriami wielkopowierzchniowymi oraz malejąca liczba atrakcyjnych terenów do zabudowy w ścisłych centrach miast.
- Małe formaty handlowe, jak np. centra osiedlowe, to sektor rynku, który cieszy się rosnącą popularnością zarówno ze strony konsumentów, jak i najemców, chcących zoptymalizować koszty najmu powierzchni. Tego rodzaju projekty nie wymagają tak dużego wkładu finansowego jak regularne galerie, a ich komercjalizacja przebiega stosunkowo szybko – mówi Tomasz Rydlewski, wiceprezes The Blue Ocean Investment Group.
- Centra handlowe typu convenience, zlokalizowane m.in. na osiedlach, są odpowiedzią na aktualne potrzeby konsumentów, którzy coraz częściej zakupy robią blisko domu. Ich niekwestionowaną zaletą jest bardzo duża ilość potencjalnych klientów znajdujących się w bezpośrednim zasięgu oddziaływania. W promieniu do kilku minut pieszo znajduje się nawet kilkadziesiąt tysięcy osób, a w pobliżu często nie ma innego obiektu tego typu. Tak jest m.in. w przypadku realizowanych przez nas inwestycji w Krakowie na osiedlu Ruczaj i Złocień – mówi Krzysztof Gaczorek, Prezes Zarządu KG Group.
Centrum handlowe Atut Ruczaj, którego inwestorem i deweloperem jest KG Group, powstaje na krakowskim Ruczaju, jednej z najszybciej rozwijających się dzielnic miasta, w której funkcjonuje kilkanaście dużych osiedli mieszkaniowych. W bezpośrednim zasięgu pieszym obiektu znajduje się 30 tys. osób, natomiast do 10 min. jazdy samochodem - 150 tys. potencjalnych klientów.

Atut Ruczaj będzie liczył 7,5 tys. mkw. GLA, na których znajdzie się 25 lokali handlowo-usługowych zajętych przez sklepy sieci tj. m.in. Lidl, Pepco, Apteka Ziko, popularna sieć krakowskich cukiernio-piekarni Buczek, elektromarket oraz sklepy modowe.
Kolejnym osiedlowym centrum handlowym KG Group jest ATUT Złocień.

Pięć obiektów pod wspólną nazwą Atut działa już w Sosnowcu, Łodzi, Jaworzu, Węgrzcach k/Krakowa i Pruszkowie. Planowane są także kolejne inwestycje na terenie Krakowa: Atut Grażyny, Atut Ruczaj, Atut Złocień, Atut Bielany, oraz Suchej Beskidzkiej.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,98

  • Śr

    8,49

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7626

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.