PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Osiem rynkowych megatrendów według Euromonitora

Autor: dlahandlu.pl 11 października 2019 09:46

Osiem rynkowych megatrendów według Euromonitora Fot. materiały prasowe

Technologia, dostosowanie oferty do potrzeb klienta i zrównoważony rozwój to trzy znaczące czynniki wpływające na osiem kluczowych megatrendów zidentyfikowanych przez firmę Euromonitor Internaltional.

Po(d)łączeni konsumenci

Do końca 2019 r. 72 proc. światowej populacji gospodarstw domowych będzie posiadać co najmniej jeden smartfon, co uczyni technologię jednym z kluczowych czynników napędzających megatrendy.

- Technologia ma stać się tak dużą częścią codziennego życia, że w słowniku zaczęło już funkcjonować ​​słowo „nomofobia”, oznaczające irracjonalny strach przed brakiem telefonu komórkowego - mówi Alison Angus, szefowa działu lifestyle w Euromonitor International.

Połączeni konsumenci korzystają z komputerów, smartfonów, tabletów, urządzeń nawigacyjnych,

gier i innych urządzeń by doświadczać i wchodzić w interakcje z treściami cyfrowymi. Coraz więcej produktów jest objętych internetem rzeczy, a to powoduje, że konsumenci odczuwają coraz silniejszą potrzebę uniezależnienia się od technologii (tzw. detoks cyfrowy). Ten megatrend uwypukla także zagrożenia związane z technologią: w tym presję, by reagować na powiadomienia od razu po ich otrzymaniu. To, co miało służyć poprawie życia, przerodziło się w niezdrową formę uzależnienia. Oprócz nomofombii zidentyfikowano także zjawisko zwane FOMO, czyli poczucie konieczności nadążania za tym, co ludzie robią w mediach społecznościowych.

Ponieważ klienci coraz częściej wycofują się z technologii, aby osiągnąć równowagę cyfrową i zmniejszyć ilość czasu spędzanego online, marki muszą nadać każdej interakcji z klientem jakąś wartość. Oprócz tego zmiany przepisów dotyczących prywatności danych będą nadal wpływać na przyszłe relacje marek z konsumentami.

 Zdrowy styl życia

Konsumenci prezentują dziś bardziej całościowe podejście w kwestii zdrowego stylu życia, który

obejmuje dobre samopoczucie fizyczne, duchowe i psychiczne. Gromadzenie danych, technologia i zmieniające się wartości konsumenckie to jedne z największych czynników wpływających na nasz tryb życia. Zdrowe życie było wcześniej ograniczone do diety i ćwiczeń fizycznych, podczas gdy teraz konsument docenia takie obszary, jak zdrowie psychiczne, zrównoważony rozwój i żywność pochodzącą z etycznych źródeł. Na popularności zyskują produkty roślinne i bez mleka oraz artykuły bez chemikaliów. Rośnie także popyt na urządzenia monitorujące samopoczucie (human charger).


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,98

  • Śr

    4,70

  • Min

    3,88

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7455
Ilość aktualnych ofert: 493979

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.