Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Outlety będą upodabniać się do tradycyjnych centrów handlowych

Autor: dlahandlu.pl 16 marca 2016 10:11

W najbliższych dwóch latach rynek centrów wyprzedażowych powiększy się o 22 tys. mkw. nowej powierzchni, wynika z raportu „Always in. The Outlet Centre Market in Poland” opracowanego przez BNP Paribas Real Estate Poland. Wzrośnie również ich odwiedzalność, zwłaszcza wśród przedstawicieli klasy średniej. W centrach wyprzedażowych na znaczeniu zyskają strefa wypoczynku i rozrywki oraz oferta gastronomiczna. Coraz bardziej widoczne zainteresowanie marek z segmentu premium wkrótce przełoży się na ich pojawienie się w centrach wyprzedażowych.

Łączna powierzchnia dostępnych obecnie na rynku trzynastu centrów wyprzedażowych przekroczyła 213 tys. mkw. W perspektywie kolejnych lat rynek powiększy się o kolejne - w stolicy oraz w Bydgoszczy. Dodatkowo, eksperci BNP Paribas Real Estate Poland wskazują Rzeszów i Śląsk jako kolejne lokalizacje z dużym potencjałem do rozwoju tego typu projektów.

- Zakupy w centrach wyprzedażowych cieszą się niesłabnącą popularnością. W najbliższych latach spodziewamy się wzrostu zainteresowania tego typu formatami, głównie wśród średnio zamożnych mieszkańców dużych aglomeracji. Będzie to spowodowane z jednej strony stopniowym bogaceniem się klasy średniej, a z drugiej coraz szerszą ofertą produktów dostępną w centrach typu Outlet. Ewoluują one stopniowo w kierunku tradycyjnych galerii handlowych, w których istotnym elementem jest strefa wypoczynku i rozrywki. – podkreśla Anna Staniszewska, dyrektor, Dział Analiz Rynkowych i Doradztwa, BNP Paribas Real Estate Poland.

Autorzy raportu zwracają uwagę na odpowiednią reprezentację tego formatu w dużych aglomeracjach i podkreślają rosnący potencjał dla tych obiektów w miastach średniej wielkości. Zdaniem analityków BNP Paribas Real Estate Poland, procent niewynajętej powierzchni w nowo otwartych Outletach będzie wyższy niż w tradycyjnych centrach handlowych. Jednak w średnim horyzoncie czasowym liczba niewynajętych lokali będzie spadać. Rosnąć za to będą apetyty inwestorów.

Położone z reguły na obrzeżach lub poza granicami dużych miast centra wyprzedażowe oferują klientom parkingi znacznych rozmiarów, a dodatkowo również transport własną, dedykowaną komunikację zbiorową. Autorzy raportu „Always in. The Outlet Centre Market in Poland” wskazują, że cechą wspólną lokalizacji tego formatu jest zasięg oddziaływania min. 2 mln mieszkańców w odległości nie większej niż półtorej godziny jazdy samochodem od obiektu. Oferta produktowa dostępna w tego typu obiektach opiera się głównie na końcówkach kolekcji. Najliczniejszą reprezentację mają sklepy z ubraniami, zaraz za którymi plasują się sklepy z galanterią skórzaną i butiki z kosmetykami oraz perfumami. To, co zasadniczo odróżnia obecnie centra wyprzedażowe od tradycyjnych, to ograniczona oferta usług związanych z rozrywką, restauracjami i kawiarniami, a także niewielka reprezentacja salonów ze sprzętem elektronicznym i wyposażeniem domów. Wkrótce powinno się to jednak zmienić.

Analiza BNP Paribas Real Estate Poland pokazuje też, że średni czas jaki klienci przeznaczają na zakupy w centrach wyprzedażowych jest dłuższy niż w tradycyjnych galeriach handlowych i wynosi ok. 1,5 godz.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,52

  • Min

    0,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.