PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Partner 4CF: Firma musi być jak szachista, wyprzedzać działania o kilka ruchów do przodu

Autor: dlahandlu.pl 7 listopada 2019 13:23

Partner 4CF: Firma musi być jak szachista, wyprzedzać działania o kilka ruchów do przodu Fot. PTWP

Trzeba mieć strategię dłuższą niż termin ważności produktów na półce, trzeba zachowywać się jak szachista, myśleć na kilka ruchów naprzód, a nie tylko skupiać się na reagowaniu na to co się dzieje – mówi Kacper Nosarzewski, partner w firmie foresightowej 4CF i członek zarządu Polskiego Towarzystwa Studiów nad Przyszłością, w wywiadzie 1:1 podczas FRSiH 2019.

Czy producenci z branży spożywczej są zainteresowani przewidywaniem możliwości rozwoju w przyszłości? I jakimi metodami przewiduje się przyszłość w branży spożywczej?

Nasi klienci z branży spożywczej chcą uzupełnić już istniejące, wykorzystywane metody analizy marketingowej, analizy rynku czy planowania strategicznego metodami, które pozwolą im odnaleźć szerszy kontekst. Branża spożywcza funkcjonuje w kontakcie ze swoim klientem, w kontekście opakowaniowym, w kontekście dystrybucji, w kontekście szeregu innych sektorów, obszarów, których synergie przekładaj a się na to, co znajdzie się w ofercie dla klienta na półce i co ludzie maja w lodówkach.  

Okazuje się, że klienci z branży spożywczej mają niewystarczające poczucie posiadania wglądu w to, jakie są możliwe scenariusze w przyszłości i jak mogą planować rozwój, wykorzystując szanse, które jeszcze nie są znane i uchronić się przed zagrożeniami, które mogą przyjść z sąsiednich kierunków.

Z tego wniosek, że przewidywanie przyszłości jest możliwe?

Oczywiście. Jeśli chodzi o przyszłość to pierwsza myśl, która przychodzi do głowy to aby ją prognozować, wykorzystując dostępne dane. Z dostępnością danych jest różnie, ale stosunkowo łatwo jest zakupić dane np. paragonowe. Jest to dopiero jedna noga. Poza czynnikiem ilościowym mamy też czynnik jakościowy – współpracę z ekspertami, wizjonerami z różnych branż: fizykami, projektantami, psychologami, którzy pokażą już istniejące konteksty, jakie w przeciągu lat przełożą się na sukces lub porażkę klientów.

Idziemy więc na dwóch nogach: te zdarzenia, których nie da się prognozować ilościowo, modelujemy jakościowo, ale też nie opieramy się się tylko na zdaniu ekspertów i ich subiektywnym punkcie widzenia.

Czego zatem branża spożywcza powinna się obawiać w przyszłości, na co powinna się przygotować?

Na początek trzeba powiedzieć, że to, co jest naturalne to niespodzianki. Kiedy spotykamy się pierwszy raz z klientem, zazwyczaj ma on jakieś pytania, natomiast w toku projektu zazwyczaj okazuje się, że zagrożenia i szanse znajdują się w zupełnie innym obszarze. Np. jednym z wielu ważnych obszarów w sektorze spożywczym jest kwestia cukru i słodzenia. Dla jednego z moich klientów, producenta napojów, było naturalne, że skupiał się na tym, co będzie po cukrze. Okazało się, że największe zagrożenie dla jego modelu biznesowego znajdowało się w segmencie usług świadczonych w interesie ogólnym, czyli mediów typu gaz, energia itp. W perspektywie kilku lat przedsiębiorca ten musiał odpowiedzieć sobie na fundamentalne pytania.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7721
Ilość aktualnych ofert: 499698

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.