Partner PwC: Mere może mieć problem ze zbudowaniem oferty atrakcyjnej dla Polaków

Autor: dlahandlu.pl 2 sierpnia 2018 11:54

Partner PwC: Mere może mieć problem ze zbudowaniem oferty atrakcyjnej dla Polaków Krzysztof Badowski, partner PwC. Fot. PTWP

Oferta nowego gracza na rynku dyskontowym, planującego wejść do Polski pod marką Mere, może być atrakcyjna dla relatywnie wąskiego grona konsumentów – ocenia Krzysztof Badowski, partner w PwC, lider zespołu handlu i produktów konsumenckich. Jego zdaniem, nowy podmiot może natrafić na polskim rynku na szereg trudności, np. ze zbudowaniem oferty, która będzie jakościowo i cenowo odpowiadała polskiemu konsumentowi, czy ze znalezieniem dobrych lokalizacji.

- Z jednej strony od wielu już lat następuje konwergencja, upodabnianie się supermarketów i dyskontów. Z punktu widzenia twardego formatu dyskontowego ważny jest szczególnie trend premiumizacji dyskontów, gdyż tworzy to miejsce na wejście z ofertą pozycjonowana poniżej oferty takich graczy jak Biedronka czy Lidl. Dla części konsumentów, którzy są najbardziej elastyczni cenowo może się to okazać atrakcyjną propozycją – mówi Krzysztof Badowski w rozmowie z serwisem dlahandlu.pl.

- Z drugiej jednak strony doświadczenie dyskontów na rynku polskim pokazało, ze polski konsument poza niską ceną oczekuje również szerszego asortymentu, rozpoznawalnych marek i pozytywnego doświadczenia zakupowego. Dlatego liderzy na naszym rynku dyskontowym przeszli w ostatnich latach bardzo istotną metamorfozę - dodaje. 

Zwraca on uwagę, że polski rynek handlu detalicznego jest rynkiem niezwykle konkurencyjnym, co sprawia, ze ceny podstawowych produktów FMCG są już relatywnie niskie. - Nowy gracz może więc napotkać trudności w zbudowaniu oferty, która będzie jakościowo i cenowo odpowiadała polskiemu konsumentowi. Pozostaje też kwestia dostępności atrakcyjnych lokalizacji - tych niestety nie ma wiele biorąc pod uwagę liczbę graczy obecnie operujących na rynku. Tempo ekspansji Biedronki spadło obecnie do poniżej 100 nowych otwarć rocznie, co jasno obrazuje trudności z pozyskiwaniem nowych, ciekawych lokalizacji. A przy rozpoznawalności marki lokalizacja Biedronki może być nawet nieco mniej atrakcyjna i wciąż przyciągać konsumenta – zauważa Krzysztof Badowski. 

Spółka Svetofor, wprowadzająca markę Mere na polski rynek zapowiadała, że chce osiągnąć dużą efektywność kosztową, między innymi dzięki brakowi oferty towarów psujących się.

- Można rozumieć to jako brak lub ograniczony asortyment produktów fresh i ultra fresh, które dla ogromnej większości konsumentów są elementem przyciągającym do sklepu. Dlatego wydaje się, że oferta Mere może być atrakcyjna dla relatywnie wąskiego grona konsumentów. Co uzasadnia niewielką planowaną skalę otwarć, czyli około 100 sklepów. Plan z pewnością do wykonania, choć pozostaje pytanie czy taka skala pozwoli na osiągnięcie założeń przyjętych w zakresie efektywności kosztowej, w tym efektywności zakupowej – podsumowuje partner PwC. 

  • Łukasz 2018-08-05 22:07:57

    PwC Polska w ostatnim czasie wielokrotnie nietrafiał ze swomi "wróżbami"

  • Smart shopper Warszawa 2018-08-04 09:20:18

    Akurat jest dokładnie odwrotnie. W Polsce nie ma hard dyskontu, więc MERE odniesie wielki sukces.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,25

  • Min

    2,63

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6351

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.