Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

PayPal, SkyCash, MobilNET - Polacy znają te systemy płatności, ale rzadko z nich korzystają

Autor: pr 30 września 2015 14:08

Pod względem oceny nowoczesności, spośród innych znanych na polskim rynku metod bezgotówkowego płacenia to płatności zbliżeniowe są najczęściej wymieniane są jako nowoczesne (jest tak zdaniem 41 proc. badanych). Następne w kolejności są płatności poprzez urządzenia mobilne (36 proc.), a po nich karta płatnicza i przelew internetowy (po 35 proc. w obu przypadkach) - wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie firmy SIA.

To, że dany sposób płatności jest uznawany za nowoczesny nie zawsze przekłada się na jego znajomość i częstotliwość używania. Badanie uwydatniło ten kontrast w przypadku takich systemów płatności jak PayPal, SkyCash, MobilNET (o ile 75% badanych je zna, o tyle zaledwie 14% z nich korzysta) lub płatności poprzez telefon komórkowy z wykorzystaniem technologii NFC (74% respondentów zna ten sposób, ale korzysta z niego tylko 4%).

Odwrotnie wygląda sytuacja w przypadku płatności zbliżeniowych i kart kredytowych: wyniki badania wskazują na wyraźną zależność między znajomością tych dwóch sposobów płatności, a korzystaniem z nich na co dzień - 96% respondentów słyszało o płatnościach bezdotykowych i kartach kredytowych, a 82% z nich płaci właśnie w ten sposób, co oznacza wzrost o 9 p.p. w zakresie korzystania wobec wyników zeszłorocznych.

Najbardziej cenioną przez Polaków cechą płatności elektronicznych jest szybkość i oszczędność czasu (55% uczestników badania), a korzystanie z nich kojarzone jest z brakiem konieczności noszenia przy sobie gotówki (takie skojarzenie miało 20% badanych). Ważnym aspektem płatności bezgotówkowych jest wygoda, na co uwagę zwróciła ponad 1/3 respondentów (35%).
W odniesieniu do bezgotówkowego płacenia za niedrogie zakupy, że prawie 40% badanych spotkało się z odmową przyjęcia płatności kartą, gdy kwota na rachunku za zakupy była niska.

Pod względem bezpieczeństwa różne sposoby płatności ocenione zostały niemal podobnie, np. płatności dokonywane z telefonu komórkowego (gdzie wymagany jest kod autoryzacyjny) czy też płatności zbliżeniowe/kartą kredytową. Na postawione respondentom pytanie, czy znają kogoś, kto padł ofiarą oszustwa związanego z e-płatnością: “tak” odpowiedziało 15%, przy czym zdaniem 24% to poszkodowana osoba, przez swoją lekkomyślność lub zaniedbanie, znalazła się w takiej sytuacji.

 45% osób biorących udział w badaniu przyznało, że coraz mniej interesuje się nowościami w dziedzinie sposobów płatności. Promowanie kolejnych form płacenia bezgotówkowego będzie napotykało na coraz większe trudności wynikające z dużej konkurencji. W przypadku nowych graczy na rynku znajomość nowoczesnych sposobów płatności nie przekłada się na akceptację ich oferty przez klienta: jeśli z propozycją otwarcia rachunku bankowego wyszłaby instytucją niezwiązaną z bankowością, oferta ta przyciągnęłaby jedynie 17% badanych, podczas gdy dla 38% - nie byłaby ani atrakcyjna, ani nieatrakcyjna.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • karina 2015-10-03 23:57:14

    płatności mobilne są mega potrzebne, a płacenie telefonem coraz bardziej popularne i bezpieczne. na poradniku inwestowania opisali płacenie telefonem dzięki technologii HCE. nie ma się czego bać.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,65

  • Śr

    0,29

  • Min

    0,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.