PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Październik w handlu: Konkurenci przejmują sklepy Tesco, kłopoty Biedronki, walka na franczyzę

Autor: dlahandlu.pl 31 października 2019 14:20

Październik w handlu: Konkurenci przejmują sklepy Tesco, kłopoty Biedronki, walka na franczyzę Fot. Shutterstock.com

W minionym miesiącu poznaliśmy kwartalne wyniki finansowe kliku sieci. Rynek elektryzują też informacje, kto zajmie lokalizacje po Tesco oraz Piotrze i Pawle, który nadal się kurczy. Tymczasem Lidl otworzył już w naszym kraju 700. sklep.

Do środków przekazu docierają również wiadomości o rzekomym zainteresowaniu Pepco Group schedą po Tesco. Żadna z sieci nie chciała skomentować „rynkowych plotek”.

Giganci wchodzą we franczyzę

Warte odnotowania, choć nie nowe, jest z pewnością aktywniejsze działanie na polu franczyzy dwóch dużych sieci: Auchan oraz Biedronki.
Biedronka w czerwcu otworzyła już pierwszy wystandaryzowany sklep w mniejszym formacie (w Radwanicach koło Polkowic). Obecnie działa jeszcze podobna placówka w Kłodawie. Sklepy tego formatu mają ladę mięsną i powierzchnię sali sprzedaży 500 mkw. lub 650 mkw.
Spółka ocenia, że biorąc pod uwagę zainteresowanie projektem, realne jest osiągnięcie pierwszych 100 takich placówek w ciągu roku.

Również w czerwcu pierwszy sklep franczyzowy otworzył Auchan. Mieści się on w Warszawie przy ul. Aleja Wilanowska 89. Auchan Retail Polska chce oprzeć się na modelu z innych krajów, w których sieć funkcjonuje od ponad 30 lat. Auchan Retail proponuje następujące modele handlowe: sklepy osiedlowe Moje Auchan, supermarkety pod szyldem Auchan Supermarkety hipermarkety.

Tymczasem na tym rynku obecni są już silni gracze, którzy nie zamierzają zwolnić tempa ekspansji, w tym Carrefour, SPAR i Żabka. Ta ostatnia sieć wprowadziła właśnie zmiany w ofercie dla nowych franczyzobiorców, chcących prowadzić sklep pod szyldem marki. Przedsiębiorcy, którzy w okresie od 1 października br. do 31 marca 2020 r. podpiszą umowę z siecią, przez pierwsze sześć miesięcy będą mieć gwarantowany przychód nie mniejszy niż 15 tys. zł netto, niezależnie od obrotu. 

Wyniki kwartalne

W minionym miesiącu poznaliśmy także wyniki kwartale niektórych sieci handlowych.

Sprzedaż w sklepach Biedronki wzrosła w walucie lokalnej w trzecim kwartale br. o 10,9 proc. do 3,2 mld euro. Sprzedaż porównywalna LfL zwiększyła się w tym okresie o 7,8 proc.
Grupa Jeronimo Martins po trzech kwartałach 2019 roku miała 302 mln euro zysku netto j.d. wobec 292 mln euro rok wcześniej. Przychody wzrosły w tym okresie o 6,7 proc. do 13,7 mld euro
W okresie od stycznia do września, sprzedaż w sklepach Biedronki zwiększyła się w walucie lokalnej o 8,3 proc., a sprzedaż porównywalna wzrosła o 5,1 proc. Przychody Biedronki za dziewięć miesięcy wyniosły 9,2 mld euro i stanowiły 67,6 proc. przychodów Jeronimo Martins.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,69

  • Śr

    2,84

  • Min

    1,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7962
Ilość aktualnych ofert: 499698

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.