Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Pedro Pereira da Silva wraca do kierowania Biedronką

www.portalspozywczy.pl 14 maja 2014 10:45

Pedro Pereira da Silva wraca do kierowania Biedronką

Po czterech latach przerwy Pedro Pereira da Silva wraca do bezpośredniego nadzorowania działalności sieci Biedronka - dowiedział się serwis portalspozywczy.pl. Tomasz Suchański, dotychczasowy szef największego dyskontera w kraju, trafi do portugalskiej centrali Jeronimo Martins, gdzie obejmie funkcję wicedyrektora ds. finansowych Grupy Jeronimo Martins. Pedro Pereira da Silva, będzie łączył obowiązki zarządzającego Biedronką z funkcją dyrektora operacyjnego Grupy Jeronimo Martins. Pozostaje również w roli country managera nadzorującego całą działalność Grupy w Polsce.

Przedstawiciele spółki nie chcą komentować zmiany na stanowisku szefa największej sieci handlowej w Polsce. W komentarzu dla serwisu portalspozywczy.pl podkreślają, że "jest to wewnętrzna decyzja Grupy Jeronimo Martins, a zmiany na stanowiskach czołowego kierownictwa Grupy zawsze wynikają z długofalowej wizji i strategii, i są zgodne z potrzebami i warunkami działalności spółki".
W trakcie poprzedniej - zakończonej w 2010 r. - dziesięcioletniej kadencji Pedro Pereira da Silvy na stanowisku dyrektora generalnego Biedronki, sieć stała się liderem polskiego handlu detalicznego, a jej udziały w sprzedaży całej grupy przekroczyły 50 proc., obecnie jest to już prawie 67 proc.
Tomasz Suchański został powołany na stanowisko dyrektora generalnego Biedronki w 2010 r. W trakcie jego czteroletniej kadencji sieć urosła z ok. 1600 sklepów do 2400 placówek, a sprzedaż sklepów Biedronka niemal podwoiła się, sięgając 32,9 mld zł (w 2009 r. było to 16,8 mld zł).
Strategia inwestycyjna Biedronki w Polsce zakłada, że do końca 2015 r. ma działać w kraju 3000 sklepów pod tym szyldem. Obecnie sieć ma w Polsce 2,4 tys. sklepów. W ciągu dwóch kolejnych lat musi więc uruchomić 600 kolejnych placówek. W 2014 r. sieć chce otworzyć 300 sklepów, a także trzy nowe centra logistyczne. W 2013 r. firma wydała na inwestycje w Polsce 1,7 mld zł, co stanowiło 74 proc. budżetu inwestycyjnego całej grupy Jeronimo Martins. Plan na 2014 r. zakłada zainwestowanie w naszym kraju 2,1 mld zł.
W I kw. 2014 r. Biedronka zanotowała wzrost przychodów o niemal 6 proc., do 1,9 mld euro, natomiast wzrost liczony w złotówkach wyniósł 6,6 proc. Wzrost nastąpił jednak dzięki nowym otwarciom - sprzedaż porównywalna spadła bowiem o 2,7 proc. Spółka tłumaczy spadek tym, iż okres Świąt Wielkanocnych wypadał w tym roku później.
Z raportu Espirito Santo wynika, że do 2020 roku Biedronka może otworzyć w Polsce aż 3850 placówek, obecnie ma ich ok. 2400. Zgodnie z nową strategią spółka będzie rozwijać sieć sklepów franczyzowych oraz otwierać małe sklepy, o powierzchni ok. 200 mkw., w większych aglomeracjach.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,79

  • Śr

    0,86

  • Min

    0,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.