Pełne ceny produktów zachęcają do zakupów?

Autor: dlahandlu.pl 16 kwietnia 2018 10:49

W poświątecznej gazetce promocyjnej (5 marca-11 kwietnia br.) Kaufland zaproponował swoim klientom promocję "Minicenki", w której za wybrane artykuły klienci płacili okrągłe 1, 2, 5 i 8 zł.

- Minicenki to jedna z akcji marketingowych, która ma zachęcić klientów do zakupu popularnych produktów i artykułów w niższej cenie po okresie świątecznym. Ceny tych produktów zostały zaokrąglone do 1, 2, 5 i 8 złotych. Akcja nie dotyczy konkretnych kategorii i będzie kontynuowana czasowo - poinformowało biuro prasowe sieci Kaufland Polska.

Czy okrągłe ceny są wabikiem na klientów?  Jak czytamy na blogu arturjablonski.com, jest wiele eksperymentów, które udowadniają, że kończenie cen na 99, 96, 97 albo inną tego typu cyfrę bardzo mocno wpływa na wyniki sprzedażowe. 

Francuscy naukowcy przeprowadzili eksperyment wspólnie z jedną z brytyjskich pizzerii. Przez dwa tygodnie sprzedawano tam jedną z pizz w regularnej cenie 8 euro, a następnie na kolejne dwa tygodnie obniżono jej cenę do 7,99. Co się okazało? Sprzedaż wzrosła aż o piętnaście procent.

Dlaczego tak stworzone ceny w ogóle na nas działają? Naukowcy mają kilka hipotez. Jedna z nich zakłada, że jest to kwestia rzędów wielkości jakimi operujemy w mózgu. 29,99 automatycznie uruchamia schemat myślowy “dwadzieścia parę złotych”. Z kolei 30 zł od razu wpada w schemat “trzydzieści parę złotych”. 

Jak pisze Artur Jabłoński, druga hipoteza zakłada, że chodzi o automatyczne skojarzenia tego typu końcówek – 99, 95, 96 i podobnych z wyprzedażami, obniżkami cen.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7810

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 554491

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.