Perfetti Van Melle: Rosnąca konsumpcja szansą dla branży FMCG

Autor: dlahandlu.pl 24 września 2018 09:50

Perfetti Van Melle: Rosnąca konsumpcja szansą dla branży FMCG Fot. Shutterstock.com

Od 2017 roku w Polsce zdecydowanie wzrósł poziom konsumpcji. Jakość życia Polaków z każdym rokiem zdecydowanie się polepsza, coraz więcej kupujemy. Z badań GUS wynika, że w 2017 r. spożycie w sektorze gospodarstw domowych wzrosło realnie o 4,8 proc., podczas gdy w 2016 r. wzrost wynosił 3,9 proc.. To najlepszy wynik od 2008 roku.

Wzrost zamożności sprawił, że Polacy coraz chętniej wydają też pieniądze na zakupy. Według analityków z IGD zajmujemy ósme miejsce pod względem wartości handlu artykułami spożywczymi w Europie. Jest wyceniany na 63 mld euro, a zdaniem analityków ma on z każdym rokiem rosnąć o 3,1%. Dynamika jest wyższa nawet niż w bogatszych europejskich krajach – Francji (2,1%), Niemczech (2%) czy Włoszech (2%).

Tak dobry wynik jest głównie zasługą coraz wyższych wynagrodzeń oraz niskiej stopy bezrobocia, co napędza koniunkturę. Konsumpcji pomagają również programy socjalne. Dzięki programowi „500+” oraz bardzo dobrej sytuacji na rynku pracy Polacy coraz mniej oszczędzają pieniędzy, a za to coraz więcej wydają. Widać to po wzroście Produktu Krajowego Brutto. W 2017 r. dochód Polaków wynosił 29,2 tys. dolarów na mieszkańca, co oznacza, że prześcignęliśmy już Grecję i niewiele nam brakuje do poziomu Portugalii. Dla porównania w 2014 r. PKB na mieszkańca wynosił w Polsce 14,1 tys. dolarów.

Poprawa jakości życia Polaków widoczna jest również w ostatnim rankingu prowadzonego przez Boston Consulting Group. Polska jest obecnie na 26. pozycji wśród najlepszych krajów do życia. W ciągu niecałej dekady skoczyliśmy o dziesięć pozycji w górę, co oznacza, że mamy pod tym kątem najwyższą dynamikę na całym świecie. Polska przebiła nawet Chiny, które dokonały ogromnego skoku w ostatnich latach. Rosną też wyniki na kluczowych z punktu widzenia konsumentów rynkach, jak FMCG.

Tendencja ta nie pozostaje bez echa wśród producentów żywności. Firmy FMCG wykorzystują ten trend, próbując dostosować do niego swoją ofertę. - Wzrost konsumpcji wśród Polaków to dobra okazja dla producentów i dystrybutorów z branży spożywczej. Musimy mieć na względzie dynamiczne zmiany w społeczeństwie, ponieważ wraz z nimi mogą zwiększać się również wymagania klientów. Nasi klienci coraz większą uwagę zwracają na jakość produktów oraz ich listę składników. Są w stanie również przeznaczyć większą kwotę na artykuły funkcjonalne z benefitami zdrowotnymi oraz posiadające ograniczoną bądź zerową ilość cukru. - mówi Stephane Tikhomiroff, dyrektor generalny Perfetti Van Melle Polska. – Programy socjalne, bardzo dobra sytuacja na rynku pracy, rekordowo niskie bezrobocie i szybko rosnące wynagrodzenia zdecydowanie przyczyniają się do coraz lepszych wyników w branży FMCG. Ostatni wyż demograficzny również powoduje, że Polacy więcej wydają na produkty dla dzieci.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.