Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

PFPŻ: Handel nie odda dobrowolnie swoich pieniędzy. Zażąda niższych cen od dostawców

Autor: PAP 25 stycznia 2016 22:30

Zdaniem Andrzeja Gantnera, dyrektora generalnego Polskiej Federacji Producentów Żywności, to nie hipermarkety czy konsumenci, ale dostawcy sklepów poniosą koszt nowego podatku.

- Przy takim opodatkowaniu obrotu jest tylko jedna możliwość, aby ci, którzy zostali tym podatkiem obciążeni, nie stracili na zmianie - to zwiększenie swojej marży. A to można zrobić tylko w jeden sposób; trzeba obciąć koszty, czyli zażądać niższych cen od swoich dostawców - powiedział Gantner. Zaznaczył, że środowisko dostawców od dawna zwracało uwagę, że koszt nowego podatku nie zostanie przerzucony na konsumentów, ale producentów.

- Ministerstwo Finansów słusznie zauważa, że konkurencja na rynku jest zbyt duża, żeby można było się spodziewać podwyżek cen w jakichkolwiek formatach sklepów. Więc koszt podatku zostanie przerzucony na nas, czyli dostawców. Tylko w ten sposób będzie można zapłacić podatek, nie tracąc niczego. Z tym niestety musimy się liczyć - powiedział dyrektor generalny PFPŻ.

Jego zdaniem może to - paradoksalnie - prowadzić do zmniejszenia, a nie zwiększenia wpływów fiskusa. Dostawcy będą bowiem zmuszeni do obniżenia cen, zmniejszania przychodów i obniżania zysków, co oznacza obniżenie podatków płaconych przez ten segment ryku.

- Najgorsze jest w tym wszystkim to, że żądania cenowe będą najbardziej skuteczne i największe ze strony największych podmiotów handlowych. Ze względu na swoją siłę przetargową będą wymuszać największe obniżki cen - powiedział Gantner.

Według niego to uderzy w cały biznes dostawców do handlu detalicznego, bez względu na to, czy jest to biznes polski, zagraniczny, większy, średni, czy mniejszy - zapłacą wszyscy.

- Taka jest logika. Być może jakiś format sklepów odstąpi od takiej praktyki i nie będzie żądał obniżek cen, ale nie wierzę w to, że ktoś dobrowolnie odda część swoich pieniędzy - dodał.

Gantner zaznaczył, że podczas dyskusji nad podatkiem od hipermarketów wymiana zdań była prowadzona między handlowcami a rządem, natomiast głos producentów był lekceważony.

- Nie zastanawiano się nad tym, jaki będzie to miało wpływ na dostawców. Tymczasem branża mleczna i mięsna w tej chwili balansują na granicy opłacalności. Tu dyskusji nie odbyto, a zmiana może mieć fatalne skutki dla wielu przedsiębiorstw - powiedział..

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • b prac. marketu 2016-01-30 16:20:56

    Panie Dyrektorze PFPŻ to może dostawców-producentów nauczyć asertywności w negocjacjach handlowych z Kupcami sieci. Przecież jak tak producent np. wędlin niemalże całą swą produkcję montuje na potrzeby np Biedronki to na wieki uzależnia się od kaprysów odbiorcy i to Biedronka jest kreator "wszystkiego" w produkcji dostawcy!!!Nie można jak muchy do lepu lecieć do sieci. Ja wiem lepiej przestawić produkcje na masówkę i dostarczać na minimalnych zyskach towar niż dostarczać taka ilość do wielu odbiorców-producenci sami się

    uzależnili od wyzysku ze strony sieci. Za brak przewidywania i krachu płaci sie frycowe. Podatek musi być i tyle.A federacja producentów żywności niech lobbuje we właściwym kierunku a nie lamentuje nad rozlanym mlekiem!!!

  • niewolnik 2016-01-26 08:16:57

    Teraz PIP musi się wykazać



    Markety będą przymuszać jeszcze bardziej do niewolniczej pracy.

    Do darmowych nadgodzin.

    Do pracy poza grafikiem.



    Tu są setki milionów na dla budżetu Polski.

    Kary dla złodziei z zachodu Europy.

    Karać, aż uznają, że Polak to człowiek a nie przedmiot czy śmieć.

  • Paweł 2016-01-25 23:22:14

    Czy taki dostawca nie potrafi walczyć o swoje.

    Nie bo mu się nie chce i woli zakładać z góry, że mniej kasy zarobi, ponieważ wejdzie nowy podatek.

    Walczcie o swoje a jeśli wam się to nie udaje to zmieńcie branże lub w ogóle pójdzie na zasiłek czy coś w tym stylu.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,15

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.