PGS o planach na 2019 rok: Rozwój marki własnej, niewykluczone przejęcia

Autor: dlahandlu.pl, PB 19 lutego 2019 13:02

PGS o planach na 2019 rok: Rozwój marki własnej, niewykluczone przejęcia Na zdj. Michał Sadecki, prezes Polskiej Grupy Supermarketów, fot. materiały prasowe

Cały czas uważnie przyglądamy się rynkowi i rozważamy przejęcia niektórych placówek. Nie chcemy jednoznacznie deklarować liczby placówek pod koniec 2019 roku – mówi w rozmowie z serwisem dlahandlu.pl Michał Sadecki, prezes PGS. W tym roku PGS planuje start marki własnej premium oraz wdrożenie linii produktów ekologicznych.

W jakiej kondycji finansowej są rodzime sklepy działające w Polsce?

To zależy… Drobni przedsiębiorcy są w coraz trudniejszej sytuacji – w szczególności ci niezrzeszeni. Pojawiają się coraz to nowe opłaty, wpływające na zyski firm. Jednocześnie rodzimym markom trudno konkurować z zagranicznymi potentatami.

Dostrzegamy jednak światełko w tunelu – klienci są coraz bardziej świadomi i chcą wspierać polski biznes. W głównej mierze to od nas zależy czy spełnimy ich oczekiwania oraz damy się dostrzec, jako solidna, polska marka Top Market. Innym aspektem są rosnąc ceny energii, z którymi musimy się zmierzyć.

Czego w tej sytuacji PGS oczekuje w 2019 roku?

Rok 2019 będzie stawiał przed nami wiele wyzwań. Nie pomogą konkurencja, zmiany ustawodawcze. PGS, podobnie jak pozostałe polskie sieci, będzie stawiał czoła międzynarodowej konkurencji oraz efektom przyspieszonego efektu konsolidacji.

 2019 to rok wyzwań i organicznej pracy nad rozbudową nowych punktów.

Co może być największym problemem dla małych sieci handlowych w 2019 roku?

W krótkim terminie wyzwaniem są rosnące koszty operacyjne – sieci będą musiały zrewidować dotychczasową politykę pracowniczą, koszty energii, gazu. Jeśli chodzi o konkurencję, to na rynku już od kilku lat jest bardzo silna. Spodziewamy się dalszych konsolidacji i przejęć. Liczymy jednak, że polskie marki spożywcze będą w stanie przetrwać, nie godząc się na przejęcia ze strony zachodnioeuropejskich gigantów.

W dłuższej perspektywie niejasne wydają się przepisy dotyczące funkcjonowania zakazu handlu – czy będziemy dążyć do pełnej „instytucji wolnej niedzieli” czy też obierzemy kierunek przeciwny? Powinniśmy mieć jak najbardziej przejrzyste stanowisko rządu, w którym kierunku zmierzamy.

Innym elementem będą standardy polityki ubezpieczeniowej dużych firm, które stoją na straży gwarancji płatności podmiotów działających w handlu.

Czy PGS oczekuje zmian w przepisach o zakazie handlu w niedziele?

Oczekiwalibyśmy równego traktowania wszystkich podmiotów na rynku. Niestety obecna forma zakazu handlu nie spełnia naszych oczekiwań. Ustawa faworyzuje m.in. stacje benzynowe czy sklepy dużych sieci obecne na dworcach. Miała być wsparciem dla polskiego drobnego handlu, tymczasem - poza wyjątkami - raczej mu szkodzi. Brak również konsekwencji w stanowieniu i przewidywalności prawa.


KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,29

  • Śr

    1,63

  • Min

    1,08

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7094
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 708

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.