Pięć lat po akwizycji Reala. Z czym obecnie zmaga się Auchan?

Autor: dlahandlu.pl, PB 28 sierpnia 2019 22:43

Pięć lat po akwizycji Reala. Z czym obecnie zmaga się Auchan? Fot. Shutterstock

Mija właśnie pięć i pół roku od sfinalizowania transakcji przejęcia przez sieć Auchan 49 sklepów Real od Metro Group. Transakcja pozwoliła Auchan umocnić się na polskim rynku, ale z drugiej strony spółka notuje straty, co może budzić wątpliwości co do zasadności tej akwizycji. Zdaniem ekspertów, sytuacja hipermarketowego giganta jest stabilna, choć czeka go szereg wyzwań. Wszystko wskazuje na to, że francuski detalista dostrzega je i próbuje stawić im czoła.

To z pewnością ciekawa propozycja, ale nie wystarczy, by „uratować” format hipermarketowy. Jak ocenia Wojciech Chromik, przed operatorami hipermarketów na pewno stoi największe wyzwanie. - Rynek na tyle się zmienił, że obecnie coraz trudniej jest przyciągnąć klienta do wielkopowierzchniowego sklepu. Kluczem jest zapewnienie atrakcyjnej oferty zarówno cenowej, jak i promocyjnej. Nie mniej istotne stają się też otoczenie (inne sklepy w galerii), łatwość dojazdu i parkowanie. Samodzielna galeria zbudowana wyłącznie pod hipermarket, poza centrum miasta jak to miało miejsce jeszcze 10 lat temu może łatwo stracić moc przyciągania klientów – mówi manager Grand Thornton.

- Z pewnością obiecujące jest także połącznie segmentu online z offline. Auchan z powodzeniem rozwija dostawy direct. W takim przypadku hipermarket może świetnie się sprawdzić jako zaplecze logistyczne dla takich dostaw. Nie bez przyczyny również Auchan Polska rozwija współpracę z InPost. W celu stworzenia nowych powodów, dla których kupujący mogą odwiedzać swoje sklepy do końca tego roku paczkomaty InPost będą dostępne w 20 centrach handlowych należących do Ceetrus (spółka Auchan zawiadująca centrami handlowymi) – wymienia także ekspert.

Cyfrowa rewolucja

Kolejnym wyzwaniem, które stoi przed siecią Auchan jest rewolucja cyfrowa, która ma coraz większy wpływ na funkcjonowanie sieci handlowych, nie tylko w naszym kraju.

- Digitalizacja jest wyzwaniem dla wszystkich tradycyjnych sieci handlowych. Auchan posiada w Polsce sklep online, ale jego  udział w rynku jest niewielki. Dobrym posunięciem jest rozwiązanie zastosowane w sklepach Moje Auchan, które oferują możliwość odbioru zakupów zrealizowanych w internecie. Sieć oferuje klientom także aplikację mobilną., to wszystko jednak nie wystarczy, by w przyszłości wygrać walkę o cyfrowego konsumenta – zwraca uwagę Agnieszka Górnicka. - Warto zauważyć tutaj, że sieć Auchan jest obecna również w Chinach, gdzie obecnie powstają najbardziej zaawansowane cyfrowe ekosystemy handlowe. Auchan nawiązał m. in, współpracę z koncernem Alibaba, rozwija sklepy bezobsługowe Bingo Box itp. Doświadczenia z zaawansowanego rynku dają możliwość szybkiego rozwoju usług cyfrowych w Europie - dodaje.


  • Nat 2019-09-02 08:48:33

    Też robię zakupy w Auchan Swadzim. Zawsze jestem bardzo zadowolona.

  • webek 2019-09-01 07:32:13

    W Auchan Swadzim jest porządek, pełne półki, dużo fajnego towaru w atrakcyjnej cenie. Pomocna, serdeczna obsługa. Złego słowa nie mogę powiedzieć ;-) Sklep jest bardzo obszerny i wiele rodzin wpada tam na cotygodniowe, większe zakupy.

    Przynajmniej pod Poznaniem format działania sieci Auchan doskonale się sprawdza.

  • Mamamuminka 2019-08-30 22:25:27

    W Auchan bałagan? W Biedronce towar leży na podłodze, w lądzie chłodniczej puste opakowania po serkach a klienci towar biorą z palety i jest dobrze. Brak aktualnej ceny przy produktach, z wieloma produktami trzeba biegać do czytników, nie wspomnę już o czystości koszyków czerwonych i wiecznych kolejkach ( sobota przed wolna niedziela- 2 kasy na 8 czynne). Co do cen- kiedyś faktycznie było tanio, teraz- jest drożej niż w Lidlu, więc Auchan nie tylko cenowo bije Biedronkę na głowę.

ZOBACZ WSZYSTKIE (13)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 827
Ilość aktualnych ofert: 437258

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.