Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Pierwsze raporty finansowe za nami. Zobacz jak radzą sobie największe sieci

Autor: www.dlahandlu.pl 12 sierpnia 2015 11:34

Pierwsze raporty finansowe za nami. Zobacz jak radzą sobie największe sieci Większość z sieci podała pierwsze wyniki osiągniete w 2015 r.

Większość z międzynarodowych sieci handlowych podała już wyniki finansowe obejmujące 2015 rok. Dane finansowe opublikowały takie sieci jak Carrefour, Biedronka, Tesco oraz Grupa Metro. Wydaje się, że sieci zaczynają wychodzić na prostą – szczególnie potwierdza to poprawa wyników Biedronki i Carrefoura. Tesco przechodzi obecnie najgorsze chwile w swojej historii, ale pomimo spadków analitycy Planet Retail oceniają je jako wskaźnik znacznego postępu w uzdrawianiu finansów brytyjskiej sieci. Metro Group notuje spadki, a na wyniki Auchan musimy jeszcze poczekać.

Grupa Carrefour podała pod koniec lipca wyniki za pierwsze półrocze 2015 roku. Sprzedaż netto firmy wyniosła 37,7 mld euro, co oznacza wzrost organiczny o 2,9 proc. Sprzedaż w Europie wyniosła 26,9 mld euro (wzrost organiczny o 1,3 proc., 2,9 proc. przy aktualnym kursie wymiany). Sprzedaż we Francji wyniosła 17,5 mld euro (wzrost organiczny o 1,8 proc, 3,4 proc. przy aktualnym kursie wymiany). Sprzedaż w pozostałych krajach Europy to 9,3 mld euro (wzrost organiczny o 0,3 proc, 2 proc. przy aktualnym kursie wymiany). Dochód netto badanego okresu to 304 mln euro.

Jeronimo Martins również podało dane za pierwsze półrocze. W tym czasie skonsolidowana sprzedaż Grupy wyniosła 6,64 mld euro w porównaniu do 6,05 mld euro w pierwszym półroczu 2014 r. EBITDA wzrosła o 6,3 proc. do 363 mln euro.
Sprzedaż samej sieci Biedronka wyniosła 4,49 mld euro w porównaniu do 4,09 mld euro w analogicznym okresie roku ubiegłego. Sprzedaż LfL Biedronki wzrosła o 2,6 proc. EBITDA wyniosła 305 mln euro, co stanowi wzrost o 8,6 proc.

Sprzedaż Grupy Metro w samym trzecim kwartale roku obrotowego 2014/2015 spadła o 1,4 proc. wobec analogicznego okresu w roku poprzednim. EBIT przed uwzględnieniem pozycji nadzwyczajnych wyniósł 209 mln euro, wobec 253 mln euro w roku poprzednim. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku (październik 2014 – czerwiec 2015) sprzedaż grupy spadła z 45,532 do 44,977 mld euro.
W trzecim kwartale roku obrotowego 2014/2015 Grupa Metro osiągnęła sprzedaż o wartości 13,967 mld euro. W analogicznym okresie przed rokiem było to 14,168 mld euro. Tym samym zanotowano spadek o 1,4 proc.
W Europie Zachodniej (bez Niemiec) sprzedaż wyniosła 4,570 wobec 4,565 mld euro w trzecim kwartale roku 2013/2014. Sprzedaż wyrażona w euro wzrosła zatem o 0,1 proc., mierzona w walucie lokalnej okazała się mniejsza o 0,4 proc.Na rynku wschodnioeuropejskim sprzedaż całej grupy wyniosła 3,274 mld euro, podczas gdy przed rokiem wynosiła 3,454 mld euro. 

  • dyzio 2015-08-20 10:20:38

    tera Selgros nie Niemce jeno Szwajcary...zmiana majtek na czerwone i widelec z łyżką...do cięcia kadr

  • b.prac 2015-08-12 15:05:56

    A jak tam selgros ? czemu ta biedula nie podaje swych wyników Jak sie ma taką kadrę to co można mieć!!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,49

  • Śr

    7,32

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.