PIH: 30 proc. małych sklepów może mieć problemy przez spadki sprzedaży wódki

Autor: dlahandlu.pl 3 lipca 2014 13:00

W I kwartale 2014 r. produkcja wódki zmalała o ponad 1/3, zaś w ciągu pięciu 2014 r. wytworzono 25 proc. mniej wódki niż w 2013 r. Jednocześnie w I kwartale sprzedaż detaliczna spadła o 5 proc. Zdaniem ZPPPS największe straty mogą ponieść małe sklepy, które pozostają najważniejszym kanałem sprzedaży mocnych alkoholi.

- Wbrew wcześniejszym założeniom maleje sprzedaż nie tylko segmentu ekonomicznego, ale wszystkich kategorii napojów spirytusowych, w tym premium. Najtrudniejsza sytuacja może być w III kwartale, gdy konsumenci w pełni odczują podwyżki cen - mówi Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy. - Producenci bacznie obserwują rynek i zachowania konsumentów. Załamanie sprzedaży pokazuje, że Polacy są wciąż bardzo wrażliwi cenowo - dodaje Leszek Wiwała.

Zdaniem ZPPPS największe straty mogą ponieść małe sklepy, które pozostają najważniejszym kanałem sprzedaży mocnych alkoholi. Ich udział w ciągu 12 miesięcy wynosi 62% (Nielsen, 2014), ale gwałtownie maleje, głównie na rzecz dyskontów. Polska Izba Handlu prognozuje, że w wyniku spadków sprzedaży nawet do ok. 30 proc. najmniejszych placówek handlowych może mieć trudności z utrzymaniem się na rynku. 
 
ZPPPS przypomina, że w 2013 roku budżety gminne zasiliło ok. 300 mln zł z tytułu zezwoleń na obrót napojami alkoholowymi o mocy powyżej 18 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.