PIH: Oferta Biedronki i Sodexo nosi znamiona nieuczciwej konkurencji

Autor: dlahandlu.pl 18 października 2017 13:09

PIH: Oferta Biedronki i Sodexo nosi znamiona nieuczciwej konkurencji for. Sodexo

Polska Izba Handlu uważa, że oferta Biedronki i Sodexo, w ramach której we wszystkich sklepach największej sieci dyskontowej można płacić kuponami Sodexo, może łamać przepisy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. PIH rozważa, czy zgłosić te sprawę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Przypomnijmy, że od 1 października br. bony emitowane przez firmę Sodexo są akceptowane w sieci Biedronka, liczącej ponad 2700 sklepów w całej Polsce. Za zakupy w tej sieci można zapłacić Kuponami Podarunkowymi, Premiowymi, Żywieniowymi oraz Kuponami Gold.

PIH zwraca uwagę, że w obiegu pojawiły się bony Sodexo z nadrukiem reklamowym Biedronki na rewersach. Dodatkowo kupony te objęte są komunikacją zwiększającą nominalną ich wartość o 10 proc., ale tylko w sieci sklepów Biedronka.

- Polska Izba Handlu uważa, że takie działania mogą łamać przepisy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Przede wszystkim przez utrudnianie innym, a szczególnie małym przedsiębiorcom dostępu do rynku przez emitowanie bonów w cenie przewyższającej wartość nominalną. Naginać tę ustawę może działanie mające na celu wymuszenie na klientach wyboru określonego sklepu, gdyż Sodexo oferuje do realizacji w sklepach innych niż sklepy Biedronki bony z ofertą reklamową Biedronki, komunikującą wyższą wartość tych bonów wyłącznie w tej sieci dyskontów – komentuje Waldemar Nowakowski, prezes Polskiej Izby Handlu.

Jak tłumaczy, taka sytuacja czyni inne sklepy ofiarą naruszenia konkurencji. Albo zdecydują się one realizować bony w swoich sklepach, a co za tym idzie dopuścić do reklamowania w swoich sklepach Biedronki, albo zrezygnują z możliwości realizacji tych bonów, co również powoduje, że znajdą się oni w gorszej sytuacji rynkowej niż ten dyskont.

- Nawet gdyby w mniejszych sklepach towary wskazane na bonach jako promocyjne były w takiej samej promocyjnej cenie, to najprawdopodobniej nie są w stanie dotrzeć z tą informacją w adekwatny sposób co poprzez bony Sodexo. Jeżeli sieci lub indywidualne sklepy spożywcze nie będą chciały reklamować oferty dyskontów, może się okazać, że bony Sodexo będą dostępne wyłącznie w Biedronce, konkurenci zostaną pozbawieni możliwości skorzystania z tej formy sprzedaży – - ocenia prezes PIH.

Polska Izba Handlu zwraca uwagę, że jest to działanie mające charakter ograniczania dostępu do rynku i rozważa zwrócenie się do UOKiK o zbadanie tego procederu jako naruszającego przepisy antymonopolowe.

Przeczytaj także:

W Biedronce będzie można realizować bony Sodexo

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Polak 2017-10-18 21:30:31

    Po pierwsze, że za bony Sodexo można kupić o 10% więcej towarów w Biedronce oraz w Lidlu. A po drugie to mamy środek płatniczy firmy zagranicznej czyli bony Sodexo, które zastępują polskie pieniądze. To skandal. Chyba obecny Rząd zrobi niezwłocznie z tym porządek. Jeśli nie chcemy EURO, to wprowadzono nam obce bony.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.