Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

PIH: Zmierzamy do monopolizacji na polu handlu

Autor: PIH/dlahandlu.pl 3 lutego 2014 10:18

PIH: Zmierzamy do monopolizacji na polu handlu

Na rynku potrzebne są wszystkie formaty handlu, nie możemy zawężać pola wyboru konsumentowi, nie możemy doprowadzić do sytuacji, gdy nie będzie sklepów innych niż dyskonty - a do tego obecnie zmierzamy, do monopolizacji na polu handlu - deklaruje w biuletynie Polskiej Izby Handlu, prezes Waldemar Nowakowski.

Nie jest normalnym, gdy np. w miejscowości liczącej niecałe 17 000 mieszkańców znajduje się pięć sklepów dyskontowych, a mniejsze placówki bez szans na konkurowanie upadają. Jest to przykład Olecka, jednak takich miast jest w Polsce wiele. Co więcej dyskonty będą pojawiać się również w segmencie mniejszych formatów - dodaje  Nowakowski.

Potrzebne jest sporządzanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego - uwzględniających zrównoważony rozwój wszystkich formatów handlu oraz niezbędne jest przeprowadzanie analiz wpływu nowo powstałych i planowanych podmiotów handlu na rynek lokalny. Jeżeli obecnie nie zatroszczymy się o formę polskiego handlu, postawimy wkrótce nas samych i przyszłe pokolenia w sytuacji braku możliwości dokonywania swobodnych wyborów konsumenckich - uważa prezes PIH.


Według danych Polskiej Izby Handlu sprzedaż detaliczna w grudniu 2013 roku w stosunku do grudnia 2012 spadła o 4  proc.,
natomiast w stosunku do listopada 2013 wzrosła o 16 proc. - Duży wzrost sprzedaży w grudniu każdego roku jest normalną zmianą sezonową, wynikającą oczywiście z czasu świątecznego. Jednak nasi członkowie podkreślali, że świąteczna sprzedaż w tym roku wypadła zdecydowanie gorzej w stosunku do roku poprzedniego. Polska Izba Handlu reprezentuje mniejsze formaty handlu, które w ubiegłym roku odnotowywały w większości spadki zysków, na co z pewnością ma wpływ rozwój dyskontów. Co ciekawe sprzedawcy zrzeszeni w PIH obserwują wzrost sprzedaży produktów świeżych, które konsumenci widać wolą kupować w mniejszych sklepach - komentuje Joanna Chilicka rzecznik prasowy
Polskiej Izby Handlu.

- Gorsza sprzedaż świąteczna wynika ze znacznego zwiększenia konkurencji, jednak nie cenowej, ale ilościowej - obecnie mamy po prostu większą ilość punktów handlowych do których udają się klienci - dodaje Anna Tylkowska, prezes WSS Społem Śródmieście.

Prognoza opiera się na sondażu przeprowadzonym wśród właścicieli handlowych sieci detalicznych FMCG małego i średniego formatu zrzeszonych w Polskiej Izbie Handlu (z wyłączeniem dyskontów i hipermarketów), stanowiących łącznie ok. 20 proc. rynku.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • b prac. marketu 2014-02-08 14:06:14

    Brawo Panie Prezesie ale czy starczy panu sił i "zaplecza politycznego" aby ukrucić panoszenie się marketów wszelkiej jakości. Przecież włodarze lkalni za pozwoleniem durnego rządu pozwalaja na monopolizowanie polskiego rynku handlowego przez zagraniczne sieci. A one sie panosza : płacą na podstawie smieciówek lub najnizszej krajowej słynne 3/4 itd,eksploatują zasoby finansowe klienteli a zyski z tego lokują u siebie. Niewiem czy wygra pana opcja np z opcja takiego lobbysty jak POHiD. Polska Org. skupiajaca same zagraniczne sieci!!!!

  • nick 2014-02-03 15:11:17

    PIH zabiega,ale Rząd jest głuchy,bo zbliżają się wybory i ktoś musi sfinansować utrzymanie się przy korycie.Tylko zmiana na szczeblach władzy może uratować polski handel,którego i tak już niewiele pozostało....

  • Mario 2014-02-03 15:04:50

    PIH zabiega aby coś się zmieniło w handlu, ale rządzący decydenci jakby tego nie dostrzegają, a widać jakie są plany np.:

    Według informacji serwisu portalspozywczy.pl, obecnie w budowie jest 56 obiektów Dyskont Czerwona Torebka, a ponad 210 inwestycji jest w przygotowaniu.

    Docelowo Grupa Czerwona Torebka chce otwierać 150 nowych obiektów Dyskont Czerwona Torebka rocznie. To istotna zmiana, ponieważ jeszcze kilkanaście dni temu przedstawiciele władz spółki mówili o planach otwierania 100 sklepów rocznie.

    Przypomnijmy, że pierwsze sklepy Dyskont Czerwona Torebka ruszyły pod koniec 2013 r. Obecnie działa ich na rynku dziewięć, a do końca roku 2014 ma być ich kilkadziesiąt.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,99

  • Śr

    2,02

  • Min

    1,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.