Piotr i Paweł ma za sobą trudny rok. Co czeka sieć w przyszłości?

www.portalspozywczy.pl 20 grudnia 2018 14:55

Piotr i Paweł ma za sobą trudny rok. Co czeka sieć w przyszłości? Fot. Piotr i Paweł

Dla sieci handlowej Piotr i Paweł rok 2018 to burzliwy czas zmian, poszukiwań inwestorów finansowych i strategicznych oraz nadziei na pozytywne zakończenie przemian. Co się działo w sieci od stycznia do grudnia 2018 roku i jakie są perspektywy na przyszłość?

Filar nieruchomościowy to renegocjacje z firmami sprzątającymi i optymalizacja ochrony w sklepach. Marek Miętka tłumaczył, że wynikająca z tego oszczędność to kwota ponad 5 mln zł do końca roku. Sieć renegocjowała stawki czynszów sklepów i zmniejszała ich powierzchnię. Zamykała też nierentowne palcówki.  

Ostatni filar – handlowy – to wdrożenie nowego programu lojalnościowego w tych sklepach, które jeszcze działają. – Nowy system ma bardziej personalizować oferty względem upodobań zakupowych klientów. Powstaje nowa platforma komunikacyjna, zmieni się wkrótce także wygląd sklepów. Staną się bardziej atrakcyjne – informował zarząd.  

Trudne relacje z dostawcami

Zarząd Piotra i Pawła informował, że jednym z nadrzędnych celów firmy jest zabezpieczenie należności wszystkich interesariuszy - m.in. dostawców, ale część dostawców informowała o problemach wynikłych ze współpracy z siecią. 

Przedstawiciel firmy Fallwork, dostarczającej personel zewnętrzny do obsługi sklepów Piotr i Paweł, wskazywał, że od dawna płynność po stronie sieci pozostawiała wiele do życzenia. – Jakie było nasze zdziwienie, gdy dzwoniąc do działu płatności w sprawie zaległych faktur usłyszeliśmy, że od teraz nasze faktury są historią, bo Piotr i Paweł złożył wniosek o sanację. Nikt nie próbował w żaden sposób zaplanować kwestii spłat należności, zarówno zaległych, jak i tych, które dopiero staną się wymagalne – mówił Kamil Magryta, przedstawiciel Fallwork. 

Marek Osuchowski, właściciel firmy Almonte, produkującej ręcznie pierogi, od ponad 10 lat stały dostawca wyrobów garmażeryjnych do Piotra i Pawła, przyznał, że w związku z zaistniałymi problemami w wypłacalności sieci Piotr i Paweł i powstałym przez to zadłużeniem, firma Almonte ma problemy finansowe. 

Detaliści przejmują placówki

Pod koniec września wyjaśniło się, która sieć przejmie sklepy Piotra i Pawła. Okazało się, że nie będzie to przejęcie całej sieci, a jedynie pięciu sklepów. Kupcem na te placówki okazała się być firma Jeronimo Martins Polska. Od 28 września pięć sklepów Piotra i Pawła stało się częścią sieci Biedronka. Są to placówki we Wrocławiu przy ul. Grabiszyńskiej i ul. Dokerskiej, w Tychach przy ul. Towarowej, w Poznaniu przy ul. Szwedzkiej oraz w Kaliszu przy ul. Młynarskiej. 

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!


  • Gość 1 2019-01-02 20:23:45

    A w Gorzowie w jakiej lokalizacji zamykacie?

    Z tego co słychać to galerie będą opuszczać zreguly nie ma w nich zakładanego dochodu a koszta wynajęcia powierzchni duże.

  • pracownik 2018-12-29 12:39:22

    Gorzów też już zamykamy :)

  • Aleksander 2018-12-23 13:00:04

    Tylko samobójca da im towar na kredyt.

ZOBACZ WSZYSTKIE (6)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,75

  • Śr

    4,18

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8095
Ilość aktualnych ofert: 477360

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.