Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Piotr i Paweł: Mniej lokalizacji w centrach handlowych

Autor: dlahandlu.pl/KPMG 6 lipca 2015 14:02

- Kluczowym wyznacznikiem rozwoju naszej sieci będzie zbliżenie się do klienta, dlatego w stosunku do przeszłości znacznie mniej nowych lokalizacji będzie otwieranych w centrach handlowych na rzecz lokalizacji o łatwiejszym, bardziej bezpośrednim dostępie, bliższych miejscom, w których mieszkają nasi konsumenci - tłumaczy Robert Krzak, wiceprezes Piotra i Pawła w komentarzu do raportu KPMG "Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce".

Sieć Piotr i Paweł w roku 2015 powiększy się o blisko 30 sklepów, zarówno własnych, jak i franczyzowych. - Te drugie otwierane będą głównie w mniejszych miejscowościach i często z nieco mniejszymi niż dotychczas powierzchniami handlowymi. Piotr i Paweł pozostanie jednak przy swojej specjalizacji w segmencie supermarketów - wyjaśnia Robert Krzak.

Wiceprezes Piotra i Pawła przypomina, że wyzwania w rozwoju sieci detalicznej wiążą się jednak nie tylko z pozyskiwaniem atrakcyjnych lokalizacji. Przykładowo, wyzwaniem dla Piotra i Pawła jest przyjmowanie we franczyzę sklepów już istniejących na rynku. Okazuje się to dużo trudniejsze, niż otwieranie sklepów własnych lub w modelu franczyzy pracowniczej.

- Wynika to z faktu, że większość franczyz w Polsce należy do grup dystrybucyjnych, gdzie operator franczyzy jest po prostu dostawcą. Nasza koncepcja franczyzy jest zupełnie inna – my oferujemy przede wszystkim model sklepu wynikający z potrzeb klientów oraz dostawy do sklepów. Dlatego przyjmując istniejący sklep do sieci musimy borykać się ze zmianą sposobu myślenia franczyzobiorców o biznesie detalicznym – z koncentracji na jak najtańszych zakupach w kierunku koncentracji na oczekiwaniach klienta - argumentuje Robert Krzak.

Wiceszef sieci tłumaczy, że dla Piotra i Pawła bardzo ważne jest, aby z punktu widzenia doświadczenia klienta nie było istotnych różnic między sklepem własnym, a franczyzowymi. Doświadczenie zakupowe klientów sieci ma bowiem być głównym elementem budowy marki detalicznej (retail branding), pozwalającej odróżnić się pozytywnie od konkurencji.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,50

  • Min

    0,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.