Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Piotr i Paweł: Przewagi konkurencyjnej nie można opierać wyłącznie na promocjach cenowych

Autor: dlahandlu.pl/KPMG 3 czerwca 2015 13:50

- Wysoka konkurencyjność rynku, w tym przede wszystkim presja ze strony dyskontów, wymusza na detalistach budowanie wyróżników oraz szukanie sposobów na zdobycie zaufania i lojalności klientów. W naszym wypadku jest to bezkompromisowe postawienie na wygodę lokalizacji, jakość oferty produktów świeżych i poziom obsługi - stwierdza Robert Krzak, wiceprezes Piotra i Pawła, w komentarz do raportu KPMG pt. "Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce".

Robert Krzak uważa, że przewagi konkurencyjnej nie można opierać wyłącznie na promocjach cenowych, lub odwrotnie: wyłącznie na delikatesowej ofercie, bez próby zajęcia pozycji cenowej. Aby trwale przyciągnąć klienta, trzeba znaleźć zdrową równowagę asortymentową i cenową.

- Kluczowe jest także szukanie oszczędności po stronie efektywności. Trzeba dążyć do osiągnięcia korzyści skali, nawet jeżeli ma to oznaczać połączenie sił z innymi, potencjalnie konkurencyjnymi sieciami marketów. Stąd decyzja o powołaniu Grupy Handlowej PL Plus, czyli aliansu zawiązanego z sieciami Bać-Pol, Topaz a od niedawna także POLOmarket - powiedział Krzak.

Jak zauważył wiceprezes Piotra i Pawła, w ramach GH PL Plus podmioty współpracują w obszarach zakupów, logistyki i promocji, przy zachowaniu pełnej niezależności w pozostałych obszarach. Sieci stworzyły też wspólną ekonomiczną markę własną Lubię, obejmującą ponad 120 produktów. Choć poszczególne podmioty dalej konkurują w niektórych regionach o lokalizacje i klientów, to są przekonane, że ze względu na odmienne modele biznesowe, działanie razem przyniesie im zdecydowane korzyści.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.