Piotr i Paweł świętuje 25-lecie obecności na rynku. Ma 125 supermarketów i 2 markety w 63 miastach

Autor: www.dlahandlu.pl 5 listopada 2015 09:36

Poznańska sieć Piotr i Paweł w listopadzie br. zaczyna świętować 25-lecie swojej obecności na rynku. Pierwszy Piotr i Paweł otworzył się w 1990 przy ul. Głogowskiej w Poznaniu.

Kolejny sklep, na poznańskim Starym Żegrzu, był nieco większy, ale nadal pozostawał małym  osiedlowym marketem. Dopiero po 5 latach od otwarcia pierwszego Piotra i Pawła powstał duży supermarket przy ul. Gronowej, który do dziś jest kultowym sklepem Poznaniaków.

- Początek rozwoju polskich supermarketów to lata 90-te, okres przemian gospodarczych i boomu zagranicznych sieci. W latach gdy wielu silnych operatorów spożywczych pojawiało się na polskim rynku, brało udział w konsolidacjach bądź wycofywało się z niego, Piotr i Paweł kontynuował zrównoważony rozwój - komentuje sieć.

Ekspansji sieci towarzyszy rozwój logistyczny i handlowy.  W roku 2002 powstał pierwszy magazyn logistyczny, w 2003 r. sklep internetowy. W kolejnym roku otworzył się pierwszy Piotr i Paweł w stolicy.

- Sklepy już wtedy koncentrowały się na wygodzie zakupów, kompetentnym personelu, wyróżniającym się wystroju, niespotykanej jakości produktów świeżych, imporcie innowacyjnych produktów.  Sukces Piotra i Pawła pozwolił rozpocząć rozwój sieci w formule franczyzowej.  W roku 2008 obrót  poznańskiej sieci przekroczył magiczny miliard. Rok później, w 2009, aby wzmocnić działania charytatywne  skierowane do dzieci, powstała Fundacja Piotr i Paweł „Radość dzieciom”. W kolejnym roku nastąpił kolejny przełom dla supermarketów: sieć wprowadziła linię produktów Piotr i Paweł, odważnie sygnowanych nazwą supermarketów, jako gwaranta jakości asortymentu.  W 2015r. nastąpił kolejny przełomowy krok mający na celu przyspieszenie ekspansji - powstał drugi, mniejszy koncept sieci- Piotr i Paweł Market - podsumowuje spółka.

Z okazji 25-lecia sieć Piotr i Paweł przygotowała dla swoich klientów 4-tygodniową akcję „Urodziny za pół ceny”, podczas której konsumenci mają możliwość kupowania ulubionych produktów z 50% rabatem . Akcja rozpoczyna się 4 listopada i potrwa do 1 grudnia 2015.

Obecnie Piotr i Paweł to 125 supermarketów i 2 markety w 63 polskich miastach, z asortymentem sięgającym 15000 pozycji, korzystający z własnej infrastruktury logistycznej. Piotr i Paweł współpracuje z Grupą Handlową PL Plus, jednoczącą handlowo polskie sieci, posiadającą wspólną markę produktów ekonomicznych Lubię :).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7898

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.