Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Piotr Woś: Dobrze zaprezentowana oferta jakościowa to przyszłość supermarketów

Autor: dlahandlu.pl 3 listopada 2016 11:40

Piotr Woś: Dobrze zaprezentowana oferta jakościowa to przyszłość supermarketów fot. Żelazna Studio

Na temat kondycji formatu supermarketowego, postępującej konsolidacji, możliwych scenariuszy rynkowych oraz znaczenia technologii w rozwoju sprzedaży rozmawiamy z Piotrem Wosiem, prezesem zarządu sieci Piotr i Paweł.

Jak w Pana opinii będzie się zmieniał cały segment supermarketów w Polsce? Na co stawia ten format?
Wbrew pozorom odpowiedzią na to pytanie może być obserwacja sieci dyskontowych. Są coraz bardziej aspirujące jeśli chodzi o asortyment, a nawet sam wygląd placówki handlowej. Popatrzmy chociaż na 600. sklep sieci Lidl, który ma zupełnie inny wygląd niż wcześniejsze placówki. Widać to również na przykładzie sieci Carrefour, która stara się polepszyć wizerunek swoich sklepów. Dobrze zaprezentowana oferta jakościowa to przyszłość segmentu, w którym operujemy.

Czyli nie planujecie Państwo wchodzenia w nowe formaty, jak np. Stokrotka, która zapowiedziała otwieranie sklepów convenience?
Testujemy różne nowe rozwiązania. W zeszłym roku zainwestowaliśmy w projekt Market, który jest dedykowany mniejszym lokalizacjom. Był to jednak tylko pilotaż konceptu. Na razie nie chcemy go rozwijać. Sytuacja na rynku małych sklepów wygląda tak, że ci którzy już zajęli swoją pozycję będą dalej się rozwijać i nie oddadzą tak łatwo zdobytych udziałów rynkowych. My stawiamy na rozwój w naszej formule, w której się wyspecjalizowaliśmy, czyli supermarketów i tego będziemy się trzymać.

Jak ocenia Pan sytuację handlu detalicznego w Polsce. Co się będzie działo na rynku w najbliższym czasie?
Rynek handlu detalicznego cały czas ewoluuje, zmienia się. W formacie dyskontów mamy dwóch zdecydowanych liderów – Biedronkę i Lidla – którzy rozwijają się . Gracze hipermarketowi, czyli Auchan, Carrefour, Kaufland i Tesco też zajmują ustalone na rynku miejsca. Pod znakiem zapytania jest jedynie przyszłość tej ostatniej sieci, która wciąż nie zdecydowała, czy pozostanie w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Rynek małych sklepów jest silnie spolaryzowany, dzięki działalności Eurocashu, który go w dużej mierze kształtuje. Drugim dużym, liczącym się graczem jest sieć Żabka. Jeśli zaś chodzi o supermarkety przewiduję, że właśnie w tym formacie zajdą największe zmiany. Jeden z graczy, czyli sieć MarcPol, zakończył już działalność. Prawdopodobnie do końca roku z rynku zniknie delikatesowy szyld Alma. Z kolei sieć Carrefour prezentuje w tym segmencie ciekawe rozwiązania – m.in. miejski koncept supermarketu premium.

  • klient 2016-11-03 16:04:28

    Bardzo fajny sklep. Robię w nim zakupy i polecam, ale musicie popracować nad jednolitym standardem we wszystkich placówkach. Obsługa i jakość art. w PiP w Młynie i np. na Krzykach we Wrocławiu to przepaść. Dlaczego tak jest?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.