Piwa bezalkoholowe okazały się strzałem w dziesiątkę

www.portalspozywczy.pl 23 sierpnia 2019 09:03

Piwa bezalkoholowe stają się coraz bardziej popularne, a ich sprzedaż rośnie w ogromnym tempie. Stały się zatem branżowym tzw. "must have" dla producentów, bo okazały się strzałem w dziesiątkę. Teraz producenci - zarówno duzi jak i mali - widzą w nich szansę na rozwój biznesu i siłę napędową rynku.

W ciepłe dni konsumenci chętnie gaszą pragnienie właśnie piwem bezalkoholowym, które doskonale wpisuje się w szybko zyskujący na popularności trend zrównoważonego, aktywnego stylu życia. Wiodącą rolę wśród piw bez alkoholu lub o jego niskiej zawartości odgrywają połączenia piw z lemoniadą, co powoduje regularnie pojawiające się nowe pozycje piw smakowych w portfolio producentów piw.

W 2018 roku sprzedaż piw bezalkoholowych zwiększyła się aż o 80 proc., osiągając wartość pół miliarda złotych i była to najwyższa dynamika na całym europejskim rynku. Tegoroczne dane są jeszcze bardziej zaskakujące. Jak podaje firma badawcza Nielsen, w ciągu pierwszych czterech miesięcy 2019 r. rynek najpopularniejszych bezalkoholowych lagerów wzrósł aż o 95 proc., a radlerów (połączenie piwa z lemoniadą) – o 110 proc.

- Ogółem, w ciągu czterech pierwszych miesięcy 2019 r. piwa bezalkoholowe osiągnęły rekordowy udział 3 proc. w wartości całego rynku piwa – a mówimy tutaj o największej kategorii FMCG (produktów szybko zbywalnych). Wartość rocznej sprzedaży detalicznej piwa, a więc z wyłączeniem gastronomii, czy imprez masowych wynosi bowiem aż ponad 17 mld zł - mówi Adam Dużyński z firmy Nielsen.

Nie wygląda na to, żeby ten trend się zmienił. Polacy przekonali się do zdrowego trybu życia, a dawno już obalono mity o szkodliwym wpływie piwa bez procentów na organizm człowieka. Jest wręcz przeciwnie. W tradycyjnym piwie niezdrowy jest alkohol. Piwa o zerowej zawartości procentów przez wielu dietetyków polecane są sportowcom – szybko uzupełniają elektrolity oraz makro- i mikroelementy. Można je stosować także w codziennej diecie, bo mają niską kaloryczność. 

Jak wynika z badań zrealizowanych przez serwis Birofilia.org ponad 70% konsumentów piwa sięga także po piwa bez procentów, a już 12% deklaruje picie tylko piwa bezalkoholowego. Blisko 70% respondentów przyznało, że chcieliby mieć jeszcze większy wybór piw bezalkoholowych.

- Piwo bezalkoholowe stanowi obecnie obowiązkowy element oferty większości lokali – to doskonałe rozwiązanie w przypadku klientów, którzy z różnych powodów nie mogą spożywać alkoholu, a zarazem chcą nadal cieszyć się smakiem piwa. Takich osób jest coraz więcej, dlatego z każdym rokiem obserwujemy coraz większą rolę piwa bez procentów również w biznesie gastronomicznym i rosnący ich udział w sprzedaży mówi Piotr Tomalak, dyrektor ds. rozwoju gastronomii w Kompanii Piwowarskiej.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Leelum 2019-08-23 14:16:38

    Bo nikt nie chce się upijać piwem - piwo to doskonały środek spożywczy gaszący pragnienie a jego procenty są po prostu zbędne!=. Ehh, żeby tylko jeszcze bezalkoholowe smakowało tak, jak to z alkoholem...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,70

  • Śr

    0,32

  • Min

    0,16

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 833
Ilość aktualnych ofert: 393558

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.