Piwa i alkohole mocne marki własnej PGS coraz bliżej debiutu

Autor: dlahandlu.pl 29 maja 2017 13:17

Coraz większą popularnością cieszą się browary regionalne oraz piwa smakowe, choć sprzedaż piwa na przełomie kwietnia i maja 2017 była niższa niż w przypadku poprzednich lat – takie wnioski płyną z analiz sprzedażowych Polskiej Grupy Supermarketów, skupiającej ponad 600 sklepów pod markami TopMarket, Delica i Minuta8.

W bieżącym roku najbardziej na znaczeniu straciły wódki marek popularnych, takie jak Żubrówka Biała czy Żołądkowa De Luxe (-5%). Przedstawiciele PGS zwracają uwagę również na niespójne działania promocyjne oraz chaotyczną politykę cenową producentów w bieżącym roku, która mogła przyczynić się do utrzymania regresji.
Relatywnie stałymi wynikami r/r cieszą się wódki smakowe (+2%) oraz wódki segmentu premium (+
4%). W małych placówkach handlowych królują mniejsze pojemności. W ostatnim roku urosła sprzedaż whisky o 10,2% w stosunku do danych z maja 2016. Najlepszymi wynikami sprzedaży cieszą się Johnnie Walker Red Label (Diageo), Grant’s (CEDC), oraz Ballantine’s (Wyborowa Pernod Ricard). Z kolei największy przyrost r/r odnotował Johnnie Walker Green Label (+24,4%) oraz Johnnie Walker Black Label (+16%) należące do Daigeo.

W ostatnim półroczu najwięcej zyskują piwa lekkie, smakowe oraz regionalne. Te ostatnie cechują się ponad dwukrotnie wyższą dynamiką wzrostu niż popularne piwa koncernowe, które dominują na rynku. - W związku z warunkami atmosferycznymi, sprzedaż piwa w ostatnim tygodniu kwietnia i pierwszym tygodniu maja była blisko dwukrotnie niższa niż w roku ubiegłym. – mówi Przemysław Gaszewski, dyrektor handlowy Polskiej Grupy Supermarketów. 

Polska Grupa Supermarketów informuje również o wdrożeniu testów marki własnej wyrobów
spirytusowych oraz piwnych. - W maju rozpoczęliśmy ostatni etap przygotowań do wdrożenia produktów marki własnej. Pierwsze partie właśnie trafiają do wybranych sklepów Top Market  – informuje Przemysław Gaszewski. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.