Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Piwo, papierosy oraz wódka łącznie odpowiadają za 40 proc. transakcji w małych sklepach

Autor: PIH 2 lipca 2015 11:25

 Piwo, papierosy oraz wódka łącznie odpowiadają za 40 proc. transakcji w małych sklepach Trzema najpopularniejszymi kategoriami produktowymi są piwo, papierosy i wódka; fot. Żelazna Studio

CMR (Centrum Monitorowania Rynku) przeanalizowało elektroniczne dane transakcyjne z reprezentatywnej próby sklepów małoformatowych pod kątem znaczenia sprzedaży słodkich i słonych przekąsek - informuje biuletyn PIH.

Trzema najpopularniejszymi kategoriami produktowymi w sklepach małoformatowych są piwo, papierosy i wódka, które łącznie odpowiadają za 40 proc. transakcji w małych sklepach. Produkty skategoryzowane jako słodkie i słone przekąski łącznie odpowiadająca za ok. 10 proc. transakcji. Głównymi grupami asortymentowymi wchodzącymi w skład przekąsek są: batony, wafle impulsowe, chipsy, chrupki, słone paluszki oraz rogaliki z nadzieniem. W sklepach do 300 m2 średnia liczba wariantów batonów i wafelków impulsowych to ok. 30 SKU, chipsów ok. 20 SKU, chrupek ok. 13 SKU, słonych paluszków i precli ok. 7 SKU i orzeszków ok. 4 SKU.
W rankingu top 1000 najczęściej kupowanych wszystkich produktów paczkowanych przekąski są licznie reprezentowane. Wysoko na tej liście znajdują się między innymi Kinder Niespodzianka, rogaliki 7 Days, wafelki Prince Polo Classic XXL i Grześki, batony Snickers oraz małe i duże paczki chipsów Lay’s o smaku zielonej cebulki.
W sprzedaży słonych przekąsek dominującą pozycję utrzymuje firma Frito Lay, z udziałami wartościowymi ok. 45%. Jej głównymi konkurentami są Lorenz i Aksam.
W sprzedaży batonów i wafelków impulsowych najmocniejszą pozycję utrzymują
producenci Ferrero, Mars, Mondelez i Colian.
Słone przekąski relatywnie często są współkupowane z alkoholem – piwem i wódką. Szczególnie dotyczy to dużych paczek chipsów oraz orzeszków. Natomiast impulsowe małe opakowania chipsów i chrupek oraz batony i wafelki często są współkupowane z produktami adresowanymi do dzieci i młodzieży – lodami impulsowymi, soczkami, innymi słodyczami. Stwarza to szanse na szukanie dodatkowych miejsc ekspozycji dla poszczególnych grup przekąsek, np. przy stoisku alkoholowym dla dużych paczek chipsów lub w sąsiedztwie soków dla dzieci w przypadku batonów.

Sklepy małoformatowe do 300 m2 obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2, specjalistyczne sklepy alkoholowe.

Centrum Monitorowania Rynku jest agencją badawczą specjalizującą się w badaniach danych transakcyjnych, które pobiera on-line z reprezentatywnej, ogólnopolskiej próby sklepów spożywczych.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,70

  • Śr

    5,60

  • Min

    3,93

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.