Plany Biedronki: 150 nowych sklepów i modernizacja 250

Autor: dlahandlu.pl 29 kwietnia 2019 10:06

Jeronimo Martins uważa, że 2019 r. będzie trudny dla branży handlu detalicznego. Grupa oczekuje niskiej inflacji koszyka zakupowego zarówno jeśli chodzi o sklepy Biedronka, jak i Pingo Doce. Ponadto 13 dni handlowych mniej Polsce w dalszym ciągu znajduje odzwierciedlenie w sprzedaży. Firma czuje presję na koszty pracy i energii.

Capex na ten rok określono na kwotę 700-750 mln euro. Biedronka otworzy ok. 100 sklepów w normalnym koncepcie i ok. 50 sklepów w mniejszym formacie. Hebe otworzy ok. 50 sklepów. Pingo Doce utrzyma tempo ekspansji (ok. 10 sklepów). Ara także utrzyma tempo ekspansji (około 150 nowych sklepów i 2 centra dystrybucyjne).

Biedronka zmodernizuje ok. 230-250 sklepów, a Pingo Doce ok. 30 placówek. Firma będzie kontynuowała politykę przeglądu wynagrodzeń.

Firma chce wzmocnić wiodącą pozycję na rynkach. Działalność promocyjna będzie nadal odgrywać strategiczną rolę w Polsce i Portugalii. Marki własne będą polem do innowacji banerów JM.

Przypomnijmy, przychody ze sprzedaży Jeronimo Martins w I kwartale br. wyniosły blisko 4,25 mld euro wobec 4,2 mld euro w analogicznym okresie ub.r. (wzrost o 1,1 proc.). Sprzedaż Biedronki w pierwszych trzech miesiącach wyniosła niecałe 2,89 mld euro wobec 2,92 mld euro w I kw. 2018 roku, co oznacza spadek o 0,8 proc. Sprzedaż LfL Biedronki była niższa o 1,1 proc. Zysk netto całej Grupy wyniósł 72 mln euro i był niższy rdr o 14,5 proc.

Biedronka otworzyła w I kwartale br. 8 nowych lokalizacji i zamknęła 6.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    19,99

  • Śr

    16,43

  • Min

    11,89

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8269
Ilość aktualnych ofert: 479771

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.