Plastik na dywaniku. Co na to producenci żywności i handel?

www.portalspozywczy.pl 25 marca 2019 08:55

Narasta problem zanieczyszczenia środowiska plastikiem. Dlatego UE dąży do wprowadzenia zakazu wykorzystywania wielu jednorazowych produktów wykonanych z tego materiału. Nie jest tajemnicą, że te zmiany mocno wpłyną na producentów żywności ale i handel. Redakcja portalspozywczy.pl zapytała przedstawicieli kilku sektorów rynku w jakim stopniu…

Prawda jest taka, że konsumenci coraz częściej oczekują serów w plasterkach, zapakowanych w wygodne, funkcjonalne opakowanie gwarantujące długą świeżość produktu. Jak bowiem pokazują dane rynkowe prawie 70% sprzedaży stanowią sery konfekcjonowane, a ponad 30% sery w blokach lub kręgach sprzedawane w ladach tradycyjnych. Zdaniem Edwarda Bajki to wszystko potwierdza, że wprowadzenie opakowań w 100% recyklingowych, które równocześnie będą odpowiednio spełniały wszystkie inne funkcje ważne z punktu widzenia kontrahentów i konsumentów będzie nie lada wyzwaniem.

- Już teraz dostajemy sygnały z rynku dotyczące wprowadzania przez niektóre sieci nowego modelu opakowań przyjaznych dla środowiska, których do 2025 będą wymagały od swoich partnerów biznesowych. Przed nami producentami stoi więc trudne zadanie, dlatego wcześniej musimy się na te zmiany przygotować, a następnie z nimi zmierzyć. Jesteśmy bowiem odpowiedzialni za cały finalny produkt, jaki wypuszczamy na rynek, a jego częścią składową jest również opakowanie. W związku z tym będziemy przeprowadzać testy opakowań przyjaznych środowisku. Dzięki temu dowiemy się, jak sery przechowują się i czy ich właściwości pozostaną niezmienne – mówi prezes Spomleku.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7975
Ilość aktualnych ofert: 479771

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.